ישראל עומדת מאחורי חיסולו של המחבל סמיר קונטר, כך אישר היום (שבת) חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ עומר בר לב (המחנה הציוני), באירוע שבתרבות בבאר שבע.

בתשובה לדברי המראיין רועי כ"ץ שהגדיר את חיסולו של קונטר כ"הצלחה גדולה של ישראל" השיב בר לב: "נכון, בהחלט" והוסיף: "לישראל יש זיכרון ארוך בהחלט, אני עוד בתור קצין צעיר הוקפצתי לפיגוע בנהריה בו קונטאר ואחרים הרגו את בני משפחת הרן אז גם הזיכרון שלי ארוך ונשאיר את זה כך".

סמיר קונטאר היה מחבל לבנוני ממוצא דרוזי, שהשתתף בפיגוע בנהריה ב-22 באפריל 1979, שבו נרצחו בני משפחת הרן ושני שוטרים. הוא הורשע ברצח שני אזרחים ישראלים ושני שוטרים ישראלים, חטיפה וניסיון לרצח, ונידון לחמישה מאסרי עולם ו-47 שנות מאסר. הוא שוחרר ביולי 2008 במסגרת עסקה עם חזבאללה שכללה את החזרת גופות החיילים החטופים הישראלים אלדד רגב ואודי גולדווסר.

מאז קונטאר שב לעסוק בטרור בגזרת רמת הגולן מתוך שטח סוריה. ב-19 בדצמבר 2015 הוא חסול מדרום לדמשק בשעה שהבניין בו שעה נהרס מפגיעת  טיל. כלי התקשורת הבינלאומיים יחסו את החיסול לישראל אולם ישראל הרשמית לא הודתה בכך. דברי ח"כ בר לב הם למעשה אישור ראשון לכך שישראל עומדת מאחורי פעולת החיסול.

"נסראללה צריך להיות מטרה"

בדבריו היום התייחס ח"כ בר לב גם למנהיג החיזבאללה נסראללה כמטרה ואמר: "אני לא הייתי ממליץ לנסראללה לצאת מהבונקר. למה? כי הוא אויב, הוא מטרה. הוא צריך להיות מטרה ולכן ברמה האישית הייתי מייעץ לו להמשיך לשמור על עצמו".

"שלא ייצא מהבונקר". נסראללה. צילום: רויטרס
"שלא ייצא מהבונקר". נסראללה. צילום: רויטרס

כאשר המראיין רועי כ"ץ שאל האם נסראללה יותקף "בהזדמנות הראשונה שתהיה, בדיוק כמו סמיר קונטאר", בר-לב בתחילה התחמק: "אני בוודאי לא איכנס לאמירות מבצעיות כאלה או אחרות". מייד לאחר מכן הגדיר מראיין את חיסולו של קונטאר כ"הצלחה גדולה של ישראל" - ובר-לב השיב: "נכון, בהחלט".

לאחר מכן פרסם בר-לב בחשבון הטוויטר שלו: "כל חיסול וכל מחבל שמוצא את מותו הוא מבורך ולא משנה אם לנו הייתה יד בכך או לאו".