חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד הודיע שהוא משעה את עצמו מכל ועדות הכנסת בהן היה חבר, בשל תחושת רדיפה אותה הוא חש לטענתו, מצד חבריו לסיעה, שהאשימו אותו בהפסדים של הקואליציה בהצבעות. חזן אמר לניסים משעל היום (ראשון) ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "מה שהוביל להחלטה שלי הוא שנמאס. נמאס מהמציאות שאורן חזן אשם בכל דבר שקורה בקואליציה הזאת. המהלך נעשה כדי להוריד מעלי את כל האיומים, ולאפשר לי לעשות את העבודה שלי בכנסת בצורה הכי נכונה שיש".



משעל שאל האם חזן ימשיך לתמוך בקואליציה וחה"כ ענה: "כל אחד יכול להחליט לבד במה הוא תומך. אני בעד עם ישראל וארץ ישראל. בוא ארגיע אותך - אנחנו לא הולכים לבחירות".



"בליכוד כועסים עליך כעס גדול", הדגיש משעל, "לדעתי כולם יפעלו לסלק אותך מהכנסת בבחירות הבאות". "זה לא מפחיד אותי", ענה ח"כ חזן, "לא באתי בשביל הכיסא. אני לא פוחד אם מחר בבוקר לא אהיה בכנסת, אני אמצא מה לעשות. במקרה הכי גרוע אני מיד יכול לקפוץ להגיד שלום בבולגריה", הוסיף חזן. "אגב, בולגריה, שוב ראינו שעם ישראל חי ובמקרה הזה עומאר מת, אבל בלי קשר אלי, אני לא מעורב בזה", הוסיף בהתייחסו למות המחבל עומאר זאיד בשגרירות הפלסטינית בבולגריה.




ניסיונות השתקה



"לציבור נמאס מכל הנפיחות המדומה של האליטות שיושבות למעלה בכנסת", אמר חה"כ חזן, "הציבור מחפש כבר הרבה מאוד זמן לקבל אמת נקייה בלי פילטרים, בלי אינטרסים, בלי קומבינות פוליטיות. זה מה שאני עושה בכנסת, ויש מי שמפחד מזה ומנסה לגרום לי לשתוק. הניסיון להשתיק אותי בא באמצעות 'כיסאולוגיה' והפחדות, וגם כבוד. התפקיד שלי זה להגיד את האמת ולהשמיע את הקול השפוי. רוב גדול בציבור, משמאל, ומימין, תומכים ומבקרים כאחד, יודעים להעריך את ההתנהלות שלי בכנסת, את העובדה שאני דופק על השולחן בכל פעם שצריך, שאני מסתכל לכולם בעיניים ואומר להם את הדברים כמות שהם".



"שילמת מחיר כבד", אמר משעל, "הפכו אותך לליצן החצר, מאשימים אותך, נטפלים אליך", הוסיף משעל. "למה שהפכו אותי זה בסדר", ענה חה"כ חזן, "בארצות הברית יש את דונלד טראמפ, שבמשך תקופה מאוד מאוד ארוכה הופכים אותו לליצן, הפוליטיקאים מסביבו מגחכים אותו, לועגים לו, התקשורת בזה לו, ולאחרונה רואים שהוא הופך להיות המועמד המוביל לנשיאות ארצות הברית. זה לא רלוונטי בכלל מי צוחק ומי מגחך ומי מנסה להעליב. זה כנראה בא או ממקום של פחד, או ממקום של פחד על כיסא".



השתתף בהכנת הכתבה: אסף נבו