בני משפחתו של המחבל, שביצע את הפיגוע בקניון במעלה אדומים, הסגירו אותו מפחד שיהרסו את ביתם. ניסים משעל שוחח הבוקר (שני) בנושא ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם חבר הכנסת אבי דיכטר מהליכוד, ראש השב"כ לשעבר. "אין ספק שהסנקציות של הריסת בית, או גירוש, אפילו יותר מהריסת בית, אלה סנקציות מאוד מועילות, בוודאי כשהן באות בסמוך לפיגוע עצמו", אמר דיכטר. "לצערנו זה לא תמיד ניתן לביצוע, כי יש מכשולים משפטיים לא מעטים, אבל בוודאי שהסנקציה הזו עושה משהו כשהיא מרחפת ברקע. לא תמיד, אבל כשהיא עושה, זה לפחות עוזר במשהו".

באשר להצעות שרים בממשלה לגרש משפחות מחבלים לעזה או סוריה, אמר ח"כ דיכטר: "מעשרות שנותיי במערכת הביטחון, גירוש היא הסנקציה האפקטיבית ביותר, כפי שהיא נתפסת על ידי המחבלים. כמובן שעל סוריה אין מה לדבר היום. אף אחד לא ייתן לגרש לשם, מסיבות מובנות. לעזה, זה בעצם העברה לרשות הפלסטינית, שזו הסנקציה הכי אפקטיבית והכי בת מימוש. אני מאוד מאוד בעד. אני חושב שעשינו את זה בעבר, גם בשנים האחרונות, אבל במשורה".

"היועץ המשפטי לממשלה אומר שאם נעשה את זה, יאשימו אותנו בפשעי מלחמה", אמר משעל, וח"כ דיכטר השיב: "זה לא היועץ המשפטי אלא החוק עצמו. היועץ הוא בסך הכל חלק מהמערכת. תפקידם לומר לנו מתי אנחנו עושים מהלך שעלול לחזור אלינו כבומרנג. סנקציית הגירוש היתה מאוד אפקטיבית עד גירוש אנשי החמאס ללבנון ב-1992. זה היה קו השבר שלאחריו מדינת ישראל מתקשה מאוד בגירוש מחבלים או סייעני מחבלים".


משעל ציין שבמערכת הביטחון ממליצים להקל על עזה ולהקים שם נמל. דיכטר הגיב בביקורת ובאירוניה: "זה סיפור הזוי, לא סביר, שלא נכון להתקדם איתו. זה כמו לחפור מנהרות מישראל לתוך עזה, כדי להעביר לשם סחורות. אגב, אני ממליץ על מנהרות במקום נמל, כי יותר קל לבדוק אותן. נמל, כמו שדה תעופה, צריך להיות חלק מהסכם שלם מול הרשות הפלסטינית.לצערי לא היה הסכם שלם אלא חלקים, ולכן אנחנו 23 שנה אחרי במשבר ומצב יותר קשה עם הפלסטינים משהיינו אז. ישראל היא המדינה היחידה שמקלה כיום על רצועת עזה, ומעבירה מדי יום, כ-900 משאיות של סחורות לעזה. אבל מה שחסר שם זה לא סחורות אלא כסף. רוצים לפתוח נמל לסחורות, אבל אין שם בעיה של סחורות".

משעל התעניין בחלקה של ישראל בקריסת מנהרות החמאס ברצועה שגורמת להרוגים, ודיכטר ענה: "החפירות בעזה, באינטנסיביות כפי שהם חופרים, יש לה הסתברות מסוימת של קריסה, וככל שחופרים יותר ההסתברות גורמת לקריסת יותר מנהרות. אני לא יודע אם בעזרתנו האדיבה, אני לא מצוי בפרטים האלה. ישראל צריכה להבטיח שהמנהרות לא תחצנה את הקו לתוכה. על זה מערכת הביטחון שוקדת, על זה תקציבים מושקעים, וזה אולי השלב הכי חשוב. מעבר לזה, היה צריך לחשוב איך הופכים את המנהרות בעזה לבית הקברות הגדול ביותר של החמאס. זה אפשרי, ומהלך כזה ימוטט, תרתי משמע, את החמאס".