יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג ממשיך במסע ההסברה לתכנית ההיפרדות מהפלסטינים שגיבש. במאמר שפרסם היום (שני) ב"ניו יורק טיימס" מדגיש הרצוג כי פתרון שתי המדינות אינו ישים בשלב זה.



"רוב הישראלים מאמינים שחזון שתי המדינות הוא הפתרון הריאלי היחידי לשימור מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולסיום הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים, יחד עם זאת הם אינם מאמינים כי פתרון זה ישים בשלב זה. השנאה וחוסר האמון בין שני העמים אשר מלובים על ידי קיצוניים משני הצדדים ועל ידי חוסר הרצון של המנהיגים בירושלים וברמאללה לעשות צעדים משמעותיים, הביאה אותי לקביעה כי פריצת דרך לעבר הסכם שלום בעת הזו אינה ישימה".



הרצוג מפרט במאמרו את הצעדים העיקריים בתכנית ההפרדות. לדבריו השלה הראשון הינו השלמת בניית גדר ההפרדה באזור יהודה ושומרון.



עוד מדגיש הרצוג כי ישנו צורך בהפרדת 28 כפרים פלסטיניים משטחה המוניציפלי של ירושלים, זאת על מנת להפסיק את כניסתם של מחבלים לעיר ולשמור על צביונה כעיר יהודית.



לדברי הרצוג יש לבצע העברת סמכויות אזרחיות לידי הרשות הפלסטינית וכינוס ועידת ביטחון אזורית שמטרתה ליצור תכנית משותפת למאבק בטרור האסלמי הקיצוני המתפשט ברחבי האזור.



הרצוג אמר למעריב כי "פרסום המאמר הוא חלק ממסע הסברה בו אני נמצא שמטרתו להציג יוזמה וחדשנות בפני מנהיגי העולם ולייצר שינוי בשיח שלהם כלפי מדינת ישראל. היום כבר ברור כי יוזמה מסוג זה היא הדרך היחידה לשבור את טבעת הבידוד הבינלאומי החונקת את ישראל, ולהשפיע על עמדותיהם של מקבלי ההחלטות בקהילה הבינלאומית"