הרוחות ממשיכות לסעור: לאחר שהתקיים היום (שני) הכנס שארגנו יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן ויו"ר "יש עתיד", ח"כ יאיר לפיד, תחת הכותרת "נלחמים על מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם", התגובות מהמערכת הפוליטית ממשיכות להגיע.



שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) העלתה פוסט בפייסבוק ובו היא התייחסה לכנס ליברמן-לפיד: "כמה מגוחך היה היום לראות את איווט ליברמן, נזק דיפלומטי מהלך עם קבלות, בכנס חירום בכנסת ל'הצלת מעמדה הבינלאומי של ישראל' ולידו שותפו להצלה, אחיו החדש, יאיר לפיד".



עוד כתבה יחימוביץ': "מה יש לזוג המוזר הזה, הם ראו 'ארץ נהדרת' וזה נתן להם רעיון? החליטו שהם יכולים להצחיק אותנו בכנסת יותר משאלי פיניש ואסי כהן עושים את זה באולפן? בכלל, מה זאת ההתמודדות הפתטית והמלאכותית הזאת באופוזיציה (והשניים האלה לא לבד) על כהונת שר החוץ בכאילו? התמודדות עקרה, יקרה, מעוררת גיחוך, ואגלה לכם עוד משהו: תרוץ מצוין להיעדרות סדרתית מהכנסת".



יחימוביץ' סיכמה: "לפיד וליברמן הם שר החוץ ושר האוצר שבתקופתם היתה השביתה הארוכה ביותר במשרד החוץ; זה לא רצה לתת שקל והשני לא הסכים לדבר אתם בכלל. כן כן את אותם עובדים מסורים ונפלאים שעכשיו הם תובעים לתגמל ולתגבר".



 

הי זאת שלי, אוי כמה מגוחך היה היום לראות את איווט ליברמן, נזק דיפלומטי מהלך עם קבלות, בכנס חרום בכנסת ל"הצלת מעמדה הבינל...

Posted by ‎שלי יחימוביץ‎ on Monday, February 29, 2016


כזכור, הכנס של ליברמן ולפיד התקיים בעקבות המשבר ההולך וגובר, לדבריהם, ביחסי החוץ של מדינת ישראל, ההחלטה לסגור נציגויות של משרד החוץ ברחבי העולם ופיצול משרד החוץ לשישה משרדים שונים מסיבות פוליטיות, ללא שר חוץ במשרה מלאה.



בהודעה שפרסמה מפלגת "יש עתיד" לקראת הכינוס, נאמר כי המשבר ביחסי החוץ של ישראל ובמשרד החוץ מהווה פגיעה קשה ביכולת לנהל מערך חוץ אפקטיבי ומתואם כפי שנדרש במדינת ישראל בעת הזו. ההודעה מגיעה על רקע כרזות שנתלו בלונדון על ידי ארגון ה-BDS, ובהן נכתבו קריאות כגון "ישראל היא אפרטהייד".



לאחר הכנס אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש מי שבוחר לקשקש ולעסוק בכינוסים פוליטיים ויש מי שהודף את הלחצים על ישראל להבטיח את עתידנו. בסופו של דבר, העוצמה שלנו היא שמבטיחה את עתידנו ושהיא בסופו של דבר להביא להתפייסות של אויבינו איתנו".