הסוף לגזל: הצעת חוק הגנת הצרכן (הודעה על סיום עסקה לתקופה קצובה), של ח"כ מירב בן ארי (כולנו), עברה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. הצעת החוק שמיטיבה עם הצרכנים קובעת כי בעסקה קצובה, כלומר בחוזה חתום עם חברת תקשורת או מבצע המוגבל לפרק זמן מסוים, תהיה חייבת החברה להודיע לצרכן באמצעות משלוח מסרון (סמס) 21 ימים מראש כי העסקה עומדת להסתיים.



עד היום הצרכנים לא היו יודעים כשמבצע עליהם חתמו נגמר והמשיכו בהתקשרות עם החברה במחיר חדש, יקר יותר. חברות התקשורת לכאורה הודיעו על סיום מבצעים כשציינו זאת בפסקה קטנה בסוף החשבונית ורוב הצרכנים כמובן, לא שמו לב אליה. הצעת החוק של ח"כ בן ארי קובעת כי ציון סוף עסקה קצובה יתבצע באותיות ברורות וגדולות בתחילת החשבונית וזאת בנוסף למסרון שישלח ללקוח 21 יום לפני סיום העסקה, כך שאף לקוח לא יוכל לפספס שמועד המבצע הסתיים וכך לא ייגבו כספים מיותרים מלקוחות רבים.



ח"כ מירב בן ארי. צילום: דוברות הכנסת
ח"כ מירב בן ארי. צילום: דוברות הכנסת



חברת הכנסת בן ארי אמרה לאחר שההצעה הועברה: "אני רוצה להודות לחברת הוט שהכפילה לי את החיוב החודשי ובעצם הביאה להולדתו של החוק הזה. קיבלתי הרבה מאוד תמיכה מאזרחים שחושבים שהם נגזלו ואני שמחה לעמוד לשירותם". ח"כ בן ארי הוסיפה: "אני שמחה כי מליאת הכנסת אישרה הצעת חוק צרכנית חשובה זו. בזכות הצעת חוק זו הצרכנים ידעו מראש שהעסקה אמורה להסתיים וידעו ליצור קשר בזמן עם החברה וכך ימנע מהם העלאת המחיר הצפוי בעקבות סיום העסקה".



עוד אמרה ח"כ בן ארי: "אני מאוד מקווה שהצעת חוק זו תביא לסוף את גביית היתר מצרכנים שלא שמו לב לסיום עסקה ונאלצו לשלם כפול עד היום".