השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, ערך היום (שלישי) מפגש עם ראשי מועצת יש"ע בהשתתפות 12 ראשי רשויות ממרחב יהודה שומרון והבקעה. המפגש התקיים באתר שילה הקדומה ובין היתר דיברו על פריסת תחנות כיבוי אש, הוספת תקני שיטור ואבטחה, הקמה של מרכזי חירום, פעילות נגד ההסתה ברשות הפלסטינית וטיפול ב-BDS.



במפגש השתתפו אבי רואה יו"ר מועצת יש"ע וראשי הרשויות שלמה קטן, אסף מינצר, אריה כהן, חננאל דורני, שי אלון, דווידי פרל, אלי שבירו, יגאל להב, דוד אליחאני, יוחאי דמרי, גיא יפרח סגן ראש העיר מעלה אדומים, וכן שילה אדלר מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני סמנכ"ל מעצת יש"ע, תמר אסרף דוברת המועצה האזורית מטה בנימין ונציגי ציבור נוספים.



השר ארדן אמר כי הוא מודה בשם שוטרי משטרת ישראל על השבחים למשטרה ושחשוב לומר דברים אלו גם לשוטרים עצמם. עוד ציין השר ארדן כי באזורים בהם יש מאפיינים ייחודים סביב סיטואציה ביטחונית של החודשים האחרונים ביהודה שומרון נצטרך להוסיף משאבים לאמצעים טכנולוגיים, לפרוייקט עיר ללא אלימות ולטיפול בנוער.



ארדן במהלך המפגש. צילום: מירי צחי
ארדן במהלך המפגש. צילום: מירי צחי



השר לביטחון הפנים התייחס להסתה ואמר כי משרדו פעל בצורה אקטיבית בירושלים על ידי כתרים ומעצרים והמאבק היום הוא לא נגד ארגונים אלא כנגד ציבור רחב יותר. "צריך לעשות יותר מול ההסתה כנגד ערוצי התקשורת ומול הרשתות החברתיות שמפרסמות הסתה. לצערנו פייסבוק לא מסייעים בנושא בצורה אקטיבית, אין נציג בישראל שמוסמך לסגור עמודי פייסבוק מסיתים, וגם בזה תתמקד פעילות המשרד".



ארדן אמר כי הוא בונה תוכנית מקיפה להתמודדות עם נסיונות להטיל חרמות על מדינת ישראל כולה ובפרט על יהודה ושומרון: "ניתן דגש מיוחד לחשוף את היתרונות לפעילות היצרנית והתעשייתית שנעשית כאן שמספקת עבודה ומחזקת את הדו-קיום בין ישראלים לפלסטינים. נביא משפיענים מכל העולם כדי שיראו בעיניהם את מה שקורה כאן ולא יקנו את כל השקרים והעיוותים ששונאי ישראל מנסים לחסל את מדינת ישראל בתרגילים כמו בידול יהודה ושומרון".