נשיא הבונדסטאג ד"ר נורברט לאמרט העביר היום (שלישי) ביקורת קשה על הממשלה בכנס של רבני אירופה בברלין. כשלאמרט נשאל על כך שתנועת החרם נגד ישראל היא מסווה לאנטישמיות הוא אמר: "מפעם לפעם חווים אמירות פוליטיות במסווה, אבל כדי להיות כן יש פיתוי דומה מצד ממשלת ישראל לקבל כל ביקורת נגדה כאנטישמיות גם כן. אם ניקח אחד את השני ברצינות, המאבק המשותף נגד אנטישמיות חייב לכלול את הלחימה בביקורת שהיא לא בהכרח אנטישמיות וההבחנה בין אנטישמיות לביקורת".


 


לאמרט ענה לשאלות רבני הקהילות היהודיות ואמר כי למרות שיש גילויי אנטישמיות, "גרמניה היא המקום הבטוח ביותר ליהודים באירופה כיום". על היחסים בין גרמניה ועברה והאחריות שלה לעתיד אמר לאמרט כי הוא מרגיש אחריות אישית ליחסים של העם הגרמני וההיסטוריה שלה והיחסים עם ישראל ואחריותה לעתיד: "יש לי דאגה אישית לחיים היהודים בגרמניה ולכך שלאור מאורעות העבר תהיה קהילה משגשגת. לא שוכחים את הסיבות, אף אחד לא שיער שחיים יהודיים יחזרו לגרמניה והיום חצי מאה אחר כך יש חיים וזה יותר ממדהים שגרמניה שבה וצמחה קהילה יהודית גדולה".



עוד אמר נשיא הבונדסטאג: "יש גילויי אנטישמיות באירופה אבל גרמניה מחויבת לפעול נגדם. תמיד כשיש את הגילויים האלה משווים את האירוע לאירועים בעבר בתקופה חשוכה ואני אומר, אז היתה מדינה אנטישמית, היום יש מדינה שפועלת נגד אנטישמיות".