רוב הציבור בישראל סבור כי הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, תגבר על דונלד טראמפ ותבחר לנשיאת ארצות הברית, כך עולה מסקר של מכון פאנלס פוליטיקס שפורסם היום (חמישי) בערוץ הכנסת.

לשאלה 'בהנחה שדונלד טראמפ והילרי קלינטון יזכו במועמדות מפלגותיהם בבחירות לנשיאות ארה"ב, מי מהם יהיה לדעתך הנשיא הבא של ארה"ב?' השיבו 46% הילרי קלינטון לעומת 38% הסבורים כי טראמפ ינצח ויבחר לנשיא. יחד עם זאת רוב הציבור בארץ סבור כי טראמפ יהיה נשיא ידידותי לישראל יותר מאשר קלינטון. 

60% סבורים כי טראמפ יהיה טוב לישראל, לעומת 51% הסבורים כי קלינטון תהיה טובה לישראל, ובהתאמה 17% סבורים כי טראמפ כנשיא יהיה רע לישראל לעומת 32% הסבורים כי הילרי קלינטון כנשיאה תהיה רעה לישראל.

הפוליטיקאי היחידי שיכול לאיים על נתניהו

תוצאה מעניינת אחרת נוגעת לשאלה מי מבין הדמויות הפוליטיות בישראל הכי מתאימה לטפל בהסברה הישראלית. כאן קוצר יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את פירות המאמצים שהוא משקיע בחודשים האחרונים, כש-26% מהציבור סבורים כי הוא מתאים לטפל בהסברה, אותו אחוז בדיוק כפי שקיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו.
 
אחריהם בסדר יורד שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, שרק 11% סבורים כי הוא מתאים לטפל בהסברה הישראלית בעולם, וסוגר את הרשימה יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג עם 6% בלבד.

נתניהו ולפיד. צילום ארכיון: מרק ישראל סלם