האם יוזמה חדשה במפלגות המרכז היא זו שתצליח לשים סוף לרצף הכהונות הארוך של ראש הממשלה בנימין נתניהו? בחדשות 2 דווח הערב (חמישי) על רעיון פוליטי חדש שמוביל יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן,  יחד עם מספר מפלגות מרכז ומרכז-ימין, במטרה למנוע מנתניהו להשיג קדנציה נוספת.



לפי הדיווח, אם בבחירות הבאות נתניהו ינצח במספר המנדטים, יכינו לו ראשי המפלגות, שמאסו בו זה מכבר, הפתעה בבית הנשיא. כשיגיעו נציגי המפלגות לריבלין, הם יאמרו לו כי הם ישמחו להרכיב קואליציה עם מפלגת הליכוד. עם זאת, הם יאמרו שהם לא מוכנים לשבת בממשלה בחסות נתניהו, וידרשו שאדם אחר יעמוד בראשה. 

ההנחה היא שבליכוד, שרוב בכיריו מעוניינים כבר להשתדרג, יסכימו להצעה. מהליכוד נמסר בתגובה כי תיאוריות מאין אלו נשמעו גם במערכת הבחירות האחרונה. 

לפיד ממשיך להתקרב לחרדים 


בתוך כך, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ממשיך במגמת ההתקרבות לחרדים. בעקבות גל שמועות שהופצו בתקשורת החרדית וברחוב החרדי, פורסם היום (חמישי) כי לפיד הוזמן לעשות שבת אצל ח"כ יגאל גואטה מש"ס בביתו בבני ברק, שענה בחיוב. 
השניים נפגשו לשיחת מסדרון בכנסת, וח"כ גואטה, שנכנס לאחרונה לכנסת במקומו של אריה דרעי, ניצל את ההזדמנות כדי להזמין את לפיד לעשות את השבת בביתו. "יש הרבה דברים שמאחדים יותר מאשר מפרידים", הסביר את יוזמתו.  
מלשכתו של לפיד נמסר הערב כי יו"ר יש עתיד נענה בחיוב להזמנה וכי בכוונתו להגיע בשמחה לסעודת שבת בביתו של ח"כ גואטה, אך טרם נקבע לה מועד.

בסקר שפורסם היום בערוץ הכנסת נמצא כי 26% מהציבור הישראלי חושב שלפיד הוא המתאים לטפל בהסברה הישראלית, אחוז זהה לזה שקיבל ראש הממשלה נתניהו. אביגדור ליברמן זכה ב-11% אחוזים מהעונים, ויו"ר האופוזיציה, איש העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג, סגר את הרשימה עם שישה אחוזי תמיכה.