ניסים משעל ורינה מצליח הציגו בתכנית "משעל על הבוקר" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" סקר מנדטים שנערך ב"חדשות 2" כשנה לאחר הבחירות. התוצאות הראו, בין היתר, עליה של "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד ל-19 מנדטים, וירידה של "המחנה הציוני" בראשות יצחק בוז'י הרצוג ל-18 מנדטים. מצליח ניתחה: "אנחנו רואים את הירידה של 'המחנה הציוני' לכל אורך הדרך, לא רק בסקר הזה, בגלל שהרצוג בילה הרבה יותר מדי זמן בהמתנה 'על הקווים', שנתניהו סוף סוף יזמין אותו לקואליציה. לקח לו המון זמן להבין שזה לא יקרה. הוא קיבל החלטה שגויה שבכלל המתין למהלך. נתניהו מעולם לא ניהל משא ומתן אמיתי להכניס אותו לקואליציה, מעולם הוא לא נתן לו הזמנה באמת, לא בפומבי, והיא גם לא נאמרה לו אישית. לקח להרצוג חצי שנה מהבחירות להתחיל להתנהג כיו"ר אופוזיציה, זמן מבוזבז, שבינתיים לפיד עשה בו קילומטראז'".



אני חושב שהגיע הזמן לדור חדש, אנשים חדשים, רוח חדשה. גם אני, מה אני רע? מה אני לא בסדר? לא עשיתי משהו בחיים שלי? לא הייתי נכנס לפוליטיקה אם לא הייתי חושב שאני מסוגל להוביל את 'המחנה הציוני' ואת המחנה מול נתניהו. הרגע הנכון, הזמן הנכון - עליו אני אחליט, אבל נכנסתי לפוליטיקה לא בשביל להיות פונקציונר אלא בשביל להנהיג". ח"כ אראל מרגלית, מתומכיו הגדולים של הרצוג בתוך "המחנה הציוני" אמר לשניים: "תפקיד 'המחנה הציוני' לקרוא תגר על השלטון ולהחליף אותו. הוא חייב להעמיד מנהיג שיש לו תוקף בתוך הציבור שלו. הרצוג נכשל והוא צריך לשאול את עצמו אם הוא האיש להחליף את נתניהו. זכותו להעמיד את עצמו לבחירה מחודשת, אבל זכותם גם של אחרים. לכן הפריימריז של המפלגה צריכים להתקיים לקראת סוף 2016 ולא להידחות לסוף 2017 כמו שהרצוג רוצה. אני בספק אם אתמוך בו. אני חושב שהגיע הזמן לדור חדש, אנשים חדשים, רוח חדשה. גם אני, מה אני רע? מה אני לא בסדר? לא עשיתי משהו בחיים שלי? לא הייתי נכנס לפוליטיקה אם לא הייתי חושב שאני מסוגל להוביל את 'המחנה הציוני' ואת המחנה מול נתניהו. הרגע הנכון, הזמן הנכון - עליו אני אחליט, אבל נכנסתי לפוליטיקה לא בשביל להיות פונקציונר אלא בשביל להנהיג".

על ח"כ יאיר לפיד אמר ח"כ מרגלית: "לפיד נתן לנתניהו את ראשות הממשלה על מגש של כסף בפעם הקודמת והמליץ עליו. הוא הלך עם בנט ה'אח' שלו ונתן לגיטימציה בלתי רגילה לימין הקיצוני, ועכשיו הוא נהנה מזה ש'המחנה הציוני' לא ממוקד. לפיד אדם מקסים, שדרן טלוויזיה נהדר, בתור שר אוצר הוא לא היה משהו. אנחנו זוכרים את 'מע"מ אפס' כמורשת שלו. לפיד צריך ללכת אחרי המצביעים שלו ולקחת אותו איתנו. אין פה משחק. יש פה רפובליקנים מול דמוקרטים, יש פה 'עבודה' מול 'ליכוד'. אני מציע לכל מי שרוצה להחליף את נתניהו, הגיע הזמן לאחד כוחות. מועמדים שמסתובבים סביב מפלגות אופנה במרכז המפה הפוליטית - 'חלאס' עם הסיפור הזה. ראיתם אנשים נהדרים מתרסקים במפלגות כאלה - ביטחוניסטים, אנשי תקשורת, חינוך ותרבות, הגיע הזמן להתייצב כגוש אחד, אם רוצים להחליף את נתניהו ושלטון הימין".

אסף נבו השתתף בהכנת הכתבה

 "משעל על הבוקר", כל יום ב-7:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"