סערת הזקנים בצה"ל הגיעה למשכן הכנסת: בוועדת המשנה לכוח אדם בצה"ל שהתכנסה היום (שלישי), עלו חילוקי דעות בין יו"ר הוועדה חבר הכנסת יואב קיש (ליכוד) לחבר הכנסת עפר שלח (יש עתיד) בעניין פקודת גילוח הזקנים בצה"ל. שלח יצא להגנת הרמטכ"ל, רא"ל, גדי איזנקוט:  "ההתקפה על הצבא ועל הרמטכ"ל בעניין זה נובעת מטעמים פוליטיים: זו פעולת תג מחיר על הכפפת הענף לתודעה יהודית לאכ"א. כמו ההתקפות על רב-אלוף אייזנקוט בעניין הוראות הפתיחה באש, יש כאן ניסיון כוחני להבהיר לצבא ולחברה מי כאן בעל הבית. את צה"ל יובילו מפקדים בלבד, על פי שיקוליהם המקצועיים והערכיים, ולא רבנים או עושי דברם במערכת הפוליטית".



ח"כ שלח, התייחס לסערה והדגיש כי מדובר באכיפה של הנהלים בלבד: "ההוראה שיצאה בצה"ל ביחס לגידול זקנים אינה מתקפה על חיילים דתיים ואינה פוגעת באורחות חייהם. בדקתי את הדברים עם הגורמים הבכירים בצבא, וחייל שזהותו הדתית כוללת גידול זקן יוכל להמשיך ולגדל אותו כקודם. ההוראה היא רענון של משמעת בסיסית, שבלעדיה אין צבא מתפקד".ממנגד חה"כ קיש טען כי יש לאפשר גידול זקן על פי סטנדרטים אחידים, גם לחילונים, בעוד לדתיים תינתן האפשרות לגדל זקן על פי תפיסת עולמם".



בתוך כך חה"כ יואב קיש יצא להגנת החיילים הדתיים ואמר כי "אם חייל דתי רוצה לגדל זקן, לא צריך להיות פה בכלל דיון. לגבי חילונים, יש לקבוע קריטריון ברור. למה למנוע מאנשים לגדל זקן בכל אופן שהוא? הזמנים השתנו. אם אפשר להגדיר שאפשר לשים עגילים אפשר גם זקנים."



במהלך הדיון חשף רמ"ט אכ"א כי על פי הפקודה הישנה ניתנו לא פחות מ-25 אלף אישורים. לטענתו הפקודה הישנה פוגעת בנראות הצה"לית ועל כן יוספו מעתה עוד שלבים עד לקבלת האישור בשביל החיילים על מנת להגיע לחידוד מרבי של הנהלים.



חיילים במחאת "רצון חופשי". צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "רצון חופשי"
חיילים במחאת "רצון חופשי". צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "רצון חופשי"