ביקורו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל החל היום (שלישי) ביום של טרור והוא בעצמו היה בקרבת מקום למסע הדקירות שאירע ביפו. ביידן הגיע לפגוש את הנשיא לשעבר שמעון פרס במרכז פרס לשלום, שנמצא כמה מאות מטרים ממקום הפיגוע בנמל יפו.

ביידן שהה בזמן הפיגוע בפגישה אישית עם פרס כשהשניים התבשרו על הפיגוע הקשה. גורם בצוות המלווה את ביידן אמר כי "מאחר והמקום מאובטח ברמה גבוהה החלטנו להישאר במקום ולא לשנות את הלו"ז של סגן הנשיא".

למרות זאת כאמור, המשיכה הפגישה כרגיל. סגן הנשיא ביידן אמר כי "יש לך, הנשיא פרס, ולישראל - מקום מיוחד בנשמתי. יש לארצות הברית מחוייבות מלאה ובלתי תלויה לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה ואני מקווה שנראה התקדמות בנושא", והוסיף כי "פעילות הטרור נגד ילדים, נשים וחפים מפשע היא בלתי נסבלת".
 
 
פרס התייחס גם הוא לפיגועי הטרור הקשים ואמר: "גם היום היו פיגועים קשים בישראל. ברגעים אלו, מתרחשים אירועי טרור ברחובות הסמוכים אלינו. טרוריסטים רוצים לפגוע בחפים מפשע ובמדינת ישראל. אנו לא נוותר ונמשיך להילחם בטרור בכל הכוח. עלינו לעשות הכל כדי להילחם יחד בטרור ולהביא סוף לשפיכות הדמים ולמלחמות. יחד ישראל וארה"ב. אזרחי ישראל רוצים לחיות בשלום וזאת שאיפתנו התמידית, יחד עם לחימה בלתי מתפשרת בטרור".

כמו כן, התייחס פרס לחשיבות הידידות האסטרטגית בין שתי המדינות ואמר: "אני רוצה להודות לך ולאובמה על חיזוק היחסים בין המדינות. ארה"ב עמדה לצידנו בצמתים חשובים עבור מדינת ישראל. היו סקפטיים, פחדנים והססנים גם כשעמדנו לחתום שלום עם ירדן ומצרים, אך היום כולם יודעים שקידום שלום הוא אפשרי. יצירת אויבים היא יקרה ומיותרת. עלינו לקחת החלטות אמיצות ולהילחם עד חורמה בטרור. זו מנהיגות אמיתית. ישראל וארה"ב צריכות לעבוד יחד כדי להשיג שלום לעם בישראל ולפלסטינים על בסיס שתי מדינות לשני עמים כי אין לנו אלטרנטיבה אחרת. ארה"ב הינה ידידה קרובה ובת ברית של מדינת ישראל לאורך השנים".
ביידן צפוי להיפגש מחר עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו, איתו הוא ידון במחלוקות בקשר לחבילת הסיוע הביטחוני לישראל. ביידן אמור להפציר בנתניהו לסיים במהרה את הדיונים על חבילת הסיוע הביטחוני. הממשל האמריקני מעוניין מאוד לסיים את המגעים בנושא, כדי שאובמה יוכל להשאיר למועמד הדמוקרטי לנשיאות הילרי קלינטון או מועמד אחר ירושה שתהדוף טענות לקשיים בקושי עם ישראל. אובמה מעוניין שחלק מהמורשת שלו תכלול חתימה על חבילת הסיוע הביטחוני. נתניהו לא ממהר לחתום ואף רמז שאם המגעים לא יושלמו עד תום כהונתו של הנשיא אובמה, אזי לישראל לא תהיה בעיה להשלימם מול הנשיא או הנשיאה הבאים.