לאור המצב הביטחוני באזור, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הגיע יחד עם חברי סיעתו לשער שכם, וביקש לחזק את כוחות הביטחון הפועלים במקום. במהלך ביקורו, שלווה תחת אבטחה כבדה, מתח ליברמן ביקורת על התנהלות הממשלה וקרא להכריז על מצב חירום בשל גל הטרור שפוקד את הארץ כבר חצי שנה.

"לצערי, מה שקורה בפועל זה שהממשלה ושר הביטחון החזירו את ירושלים עשרות שנים אחורה לתקופה שלפני 1967, שיהודים ממש לא מבקרים כאן ומרגישים שאין אפשרות להסתובב פה ובטח שלא להרגיש ביטחון. נתניהו ויעלון זה רע לביטחון", אמר ליברמן. כמו כן התייחס לשני הפיגועם שאירעו ביומיים האחרונים בשער שכם, בו היו מעורבים שוהים בלתי חוקיים, ואמר: "מה שקרה פה אתמול, אחרי חצי שנה של גל הטרור - אלה דברים בלתי סבירים בעליל. אני יכול רק לחזור ולהגיד שלא היה צריך לחכות חצי שנה כדי ללכת ולהחמיר את החקיקה בנושא ענישה לשב"חים, למעסיקים שלהם ולמסיעים שלהם".

בנוסף לכך, אמר שר החוץ לשעבר כי "הפתרון הוא בשינוי מדיניות. הכלת הטרור וניסיון לקנות את השקט בהרבה מאוד כסף - נכשל. נתניהו חזק מאוד בדיבורים, חזק על המרקע, חזק בססמאות, אך חלש מאוד במעשים. כדי למגר תא הטרור פשוט צריך לשנות את המדיניות. אם ממשלת שמאל בצרפת יכולה להכריז על מצב חירום של ממשלת שמאל, גם פה אפשר. לא צריך לחפש אשמים במערכת המשפט, אחרי חצי שנה ניתן לדבר על הכרזת מצב חירום במדינה. מצב חירום יאפשר חופש פעולה לגבי מעצרים ופעולות נוספות".

 
אביגדור ליברמן ואורלי לוי אבקסיס בשער שכם, היום


לאחר מכן חזר ליברמן על קריאתו לגזור עונש מוות למחבלים, ואף כינה את חברי הרשימה הערבית המשותפת ככאלה שיש לסלקם מהכנסת: "גם בנוגע לשב"חים היושבים בכנסת ישראל, חברי הרשימה הערבית שעד עכשיו לא גינו את רצח התייר בפיגוע, אך מיד יצאו להגנת חיזבאללה, ברור שמדובר במחבלים שיושבים בכנסת. אם בספרד ניתן להוציא מפלגה מחוץ לחוק, גם פה חייבים לבחור ולהוציאם מחוץ לחוק. אם בארצות הברית גוזרים מוות על האחראים לפיגוע בבוסטון - גם אנו יכולים".
 
לסיום התייחס ליברמן לביקורו של סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל: "יש כרגע פתרון אחד, והוא להכריע את הטרור - כל השאר לא רלוונטי. אם חושבים שניתן להוביל תהליך מדיני תוך כדי זו טעות. לפני שנכריע את הטרור לא נתין להשיג שום דבר. צריך להבין שאנו לפני הסלמה שמנוהלת ע"י הרשות הפלסטינית, במישור המדיני והביטחוני. מביקור ביידן נראה יוזמה צרפתית אחר כך דוח של הקוורטט למועצת הביטחון והשיא יהיה בעצרת הכללית בניו יורק בחודש 9. לקראת החודש הזה הפלסטינים יסלימו האלימות בשטח כדי לשמור על הנושא על סדר היום. זה יהיה גם הסלמה בשט וגם מדינית