חבר הכנסת אורן חזן אמנם שקוע במאבקים פוליטיים קשים מול היועץ המשפטי, השמאל ואפילו ראשי מפלגתו, אך הדבר לא מפריע לו להתגייס למאבק הלאומי בגל הטרור. בסרטון שפרסם אתמול חבר הכנסת מהליכוד ברשת הפייסבוק, תחת הכותרת "לטרור לא מתרגלים, טרור מחסלים",  נראה חזן קובל על התנהלות הממשלה בהתמודדות עם גל הטרור הנוכחי. 



חזן פתח את הסרטון בהתייחסות לסדרת פיגועי הטרור שהתרחשו בימים האחרונים והזכיר פניות מחבריו שיגיב לאירועים:  "שוב יממה של טרור. סדרה של פיגועים שמתווספת לאינתיפאדה שמכה בנו יום יום. אתמול שאלו אותי חברים, למה אתה לא יוצא לתקשורת? למה אתה לא מדבר?".  

"מה? שוב נמחזר? שוב נספר שהפלסטינים, ידם מושטת לסכין ולגרזן, כאילו זה לא ברור. שוב נזכיר שהפלסטינים רוצים אותנו בים, ובטח לא שלום?", תהה חבר הכנסת חזן.  "חברים, זה ברור. חברים, לי נמאס. אני בוער, אני מתפוצץ מבפנים. הצעת חוק שהעליתי מדברת על שלילת תושבות וגירוש מחבלים ובני משפחותיהם. לפני חצי שנה היא הוגשה אבל כבר שלושה חודשים היא תקועה בוועדת השרים לחקיקה בגלל שהיועצים המשפטיים ומפחדים מהתערבות שיפוטית", סיפר חזן.

 

לטרור לא מתרגלים, טרור מחסלים!

Posted by ‎אורן חזן - Oren Hazan‎ on Wednesday, March 9, 2016

"קיבינמט, דם יהודי נשפך ברחובות, יום-יום, שעה-שעה. הגיע הזמן לגלות מנהיגות, אני לא מפחד. כפי שאתם יודעים שאני אומר את האמת ודופק על השולחן כשצריך והפעם אני אמשיך לעשות את זה, וברמה יותר קשה. כי אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחפש תגובה נאותה כדי לקבל כותרת, אבל לא את המילה הנכונה כדי לנחם. הגיע הזמן להפסיק לנחם, הגיע הזמן לנצח את הטרור, לא בססמאות, אלא בפעולות ממשיות של ענישה, פעולות ממשיות של כוח, כי רק בכך נשיב את תחושת הביטחון לנו ולכל החברים מסביב", קבע חבר הכנסת. 


השעיה או הדחה?



בחודש שעבר הודיע  ח"כ אורן חזן, כי הוא מתפטר מחברותו בוועדות בהן הוא חבר, ובכלל זה ועדת הכספים, זאת כאות מחאה על הדחתו "הלא מוצדקת", כטענתו, מוועדת החוץ והביטחון ומוועדת הכנסת . "השבוע קיבלתי הוכחה נוספת שהפכתי 'שעיר לעזאזל'", אמר. "נוצרה שיטה: על מנת לחפות על כישלונות, מנסים לצייר אותי כאחראי לכל הבעיות" האשים חבר הכנסת השנוי במחלוקת. 

כזכור, יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן הודיע מעל דוכן הכנסת באולם המליאה, כי ח"כ חזן מודח מחברותו בוועדת החוץ והביטחון ובוועדת הכנסת לתקופה בלתי מוגבלת. את מקומו בוועדות הנחשבות לחשובות בכנסת,מילא ח"כ אמיר אוחנה, שנכנס לתפקידו עם פרישתו של השר סילבן שלום מהחיים הפוליטיים. ההחלטה על העונש החמור התקבלה על ידי יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי. העילה המידית לעונש שהוטל על חזן הייתה היעדרותו מההצבעה על הצעת חוק של ח"כ ענת ברקו שבעטיה הפסידה הקואליציה את ההצבעה והחוק נפל.

גורם בכיר בקואליציה אמר ל"מעריב אונליין" כי מדובר בהדחה ולא בהשעיה והסביר כי העונש הוטל על חזן בגלל חודשים ארוכים של היעדרויות מהצבעות: "כל יום שני ורביעי הוא שם אותנו כמעט 'על הקשקש', עושה טובה ובא לא בא להצבעות, בעבר הצלחנו להסתדר בגלל היעדרות של חלק מהאופוזיציה או תמיכה של 'מפלגת ישראל ביתנו', אבל אתמול נפלנו בהצבעה".