"חוק הגירוש", אשר אמור להגיע לדיון בכנסת, ובוודאי גם לעורר סערה והסתייגות בעקבות החוק הבינלאומי. חלק מהח"כים שחתמו על החוק משתייכים ל"יש עתיד", שבדרך כלל לא מצטרפת להצעות הקואליציה, ואף מרבה לתקוף אותה. חברי הכנסת יאיר לפיד ויעקב פרי חתמו על הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים, ובריאיון ל"רדיו ללא הפסקה", הסביר ח"כ פרי: "הצטרפנו להצעת חוק שיזם השר ישראל כ"ץ, ומוליך אותה חבר הכנסת דוד ביתן. חתמנו על הצעת חוק שמצמצמת את מי שמיועד לגירוש מקרב משפחות המחבלים לאלה שידעו וסייעו לפני הפיגוע או לאחר הפיגוע, אם המחבל נשאר בחיים.



"טבעי שכולם ינסו להתכחש, אבל אנחנו מבורכים במערכת מודיעין טובה מאוד, ובדיעבד אפשר בהחלט לדעת עד כמה המחבל קיבל סיוע או תודרך על ידי משפחה. אפשר לחקור את זה בדיעבד, בוודאי אם המחבל או המחבלת נשארו בחיים. מערכת המודיעין הטובה מאוד שלנו יכולה לדעת. אם לא נדע, אז לא נוכל לגרש. אין ספק שזה כלי הרתעתי, שהרבה פחות השתמשנו בו בעבר. גם בהרתעה וגם במגוון הצעדים שהמדינה נוקטת על מנת לסיים את גל הטרור הזה, אין דברים הרמטיים".


גם על הריסת הבתים אמרו שתרתיע מפני הטרור
"הריסת הבתים הרתיעה", ענה ח"כ פרי, "לפחות במספר מקרים בודדים משפחות של מחבלים הסגירו את בניהם, כדי לנסות ולמנוע את הריסת בתיהם. אין הרתעה יותר טובה מזה. שום דבר הוא לא מאה אחוז".

נדמה שקיימת רוח רעה בציבור הפלסטיני ובמיוחד בקרב צעירים שלא עושים חשבון. זה נראה לי כמו פלסטר על גידול סרטני

"יש היגיון במה שאת אומרת", השיב ח"כ פרי, "אבל היות ואין פתרון רדיקלי, חד משמעי ודאי לא פתרון קסם לעצירת גל הטרור, ישראל משתמשת בשלל אמצעים כמו סתימת פרצות בגדר, הריסת בתים וגירוש משפחות מחבלים. אני חוזר וטוען שהפתרון לא יהיה צבאי וצריך לשנות את האווירה".



יש עתיד ולפיד מושכים חזק ימינה בזמן האחרון
"לא צריך לדבר כרגע על ימין ושמאל. אנחנו נמצאים בתקופת חירום, מדינת ישראל מתקשה עד בלתי יכולה לעצור את הגל הזה. צריך להיות מציאותיים. הממשלה הנוכחית במתכונת הנוכחית שלה, לא סביר להניח שתלך למהלכים כלשהם, חד צדדיים או משותפים. אל אין פה בכלל שאלה לימין או שמאל. כשאזרחים נדקרים, נהרגים, נדרסים ונורים ברחובות, ובמיוחד בימים האחרונים, צריך להגביר את אמצעי ההרתעה. אני אתן את ידי לכל סוג של ענישה שיש בה בכדי להרתיע למנוע או להקטין את המוטיבציה של מפגעים לפגוע בנו".

לפיד לא תוקף את הממשלה בטענה שהמדינה במלחמה, כאילו יש לו יעד להגיע לממשלה
"זאת עושה פרשנות מרחיבה שאין לה בכלל קשר", הגיב ח"כ פרי. "אנחנו לא נכנסים לממשלה ופנינו אינם לממשלה, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שחצי שנה מרצחים בנו, בגל טרור שהמדינה לא מצליחה לעצור. לכן תוספת של אמצעי הרתעה, מניעה, והפחתת מוטיבציה, אלה דברים ש'יש עתיד' תצטרף אליהם, בהנחה שיהיו הגיוניים ויהיה להם סיכוי להיאבק בטרור".

מדוע אתם לא אומרים שהממשלה נכשלה
"אנחנו אומרים כל יום ושעה שהממשלה נכשלה בטיפול בגל הטרור. אפשר לבדוק את הצעות אי האמון, כולל זו שאגיש ביום שני הקרוב - אנחנו מדברים על כך שהממשלה נכשלה ומדברים על הצורך במהלך מדיני. זה לא סותר את העובדה שצריך לחזק גם את אמצעי הענישה וההרתעה. זה לא סותר אחד את השני, ואין בזה כוונה פוליטית. לכבודה של 'יש עתיד', והענייניות שבה היא נוהגת, לא לתקוף את הממשלה כשאזרחים נרצחים ברחובות".