החלטה היסטורית: שר הפנים אריה דרעי הודיע היום (חמישי) על ביטול פקודת העיתונות המנדטורית  שהתקבלה עוד בשנת 1933 וחייבה לקבל רשיון לצורך פתיחת עיתון. דרעי הודיע כי מעתה, על פי החוק, המדינה לא תתערב במתן היתר להוצאת רישיון לפתיחת עיתונים ובכך תבוטל פקודת העיתונות משנת 1933.
 
השר דרעי אמר כי הוא יעביר לבחינת היועץ המשפטי לממשלה ולהכרעתו סוגיות הנוגעות למקרים קיצוניים כגון פגיעה בביטחון המדינה ושלום הציבור. השר דרעי אמר כי במקרים אלה יותיר החלטות בסוגיות אלה להחלטת היועץ המשפטי לממשלה.
 
״פקודת העיתונות היא נצר לשלטון המנדט ועלינו, כמדינה דמוקרטית, המקדשת את חופש הביטוי, לבטלה בהקדם. המדינה לא צריכה להתערב במתן רישיונות לעיתונים. ביטול הליכי הרישוי יאפשר ליותר עיתונים להיפתח, יוסיף להליך הדמוקרטי והפלורליסטי ויביא למיגורו של הליך מיושן ואנרכרוניסטי, אשר אבד עליו הכלח״, הוסיף דרעי.
 

במכון הישראלי לדמוקרטיה בירכו את השר דרעי על ביטול הפקודה המנדטורית. ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, ראשת הפרויקט לרפורמות במדיה, אמרה כי "לא סביר שבשנת 2016 שבה כל אדם שמחזיק בסמארטפון הוא עיתונאי פוטנציאלי, מדינת ישראל דורשת רשיון ומציבה תנאים בלתי רלוונטים לפתיחת עיתון כמו גיל מינימאלי, תעודת בגרות והיעדר עבר פלילי. גם מתן האפשרות לשר הפנים להפסיק את פרסומו של עיתון לא מתאימה בלשון המעטה למשטרים דמוקרטים ודוגמה לבעייתיות בהתערבות של שלטון בעיתון, ראינו לפני שבוע בטורקיה".
 
אלטשולר-שוורץ הוסיפה, כי: "עם זאת, בעבר כבר הגיעו יוזמות חקיקה שביקשו לתקן עיוותים באמצעות חטא על פשע והציעו הגבלות חדשות על הוצאת עיתונים. לכן, יש לפעול למזעור הרגולציה וסמכות הממסד בנושא זה למינימום הנדרש".