הקבינט המדיני-ביטחוני בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליט הערב (חמישי) להתחיל בהקדם בעבודות לסגירת הפרצות בגדר הביטחון בעוטף ירושלים ולהקים מחדש את הגדר באזור תרקומיא-מיתר.

בישיבת הקבינט קיבלו ראש הממשלה והשרים דיווח על המשך יישום צעדים נוספים להגברת המאבק בטרור, ביניהם קידום חקיקת בזק נגד מעסיקים ישירים ועקיפים, מסיעים ומלינים של שוהים בלתי חוקיים, סגירת תחנות שידור פלסטיניות שמסיתות לטרור נגד ישראלים, הרחבת פעולות הפרקליטות נגד מסיתים, שלילת היתרי עבודה ומסחר ממשפחות וקרובי מחבלים והמשך קיצור פרק הזמן לאישור הריסת בתים בהם התגוררו מחבלים.

החלטות הקבינט הם אישור של ההמלצות שהתקבלו בהתייעצות ביטחונית שקיים ראש הממשלה ביום שלישי בהשתתפות שר הביטחון משה בוגי יעלון, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך ונציגים של צה"ל והשב"כ.

לאחר רצף הפיגועים המשטרה הודיעה כי תתגבר את כוחותיה ברחבי הארץ וביקשה מהציבור להמשיך ולגלות עירנות, לדווח מיד על אירועים חריגים ולהמשיך בשגרת החיים. כל המחבלים שביצעו את הפיגועים הם שב"חים (שוהים בלתי חוקיים). המשטרה מרכזת מאמץ נרחב מול שב"חים בשבועות האחרונים וקראה לכלל הציבור, להקפיד על החוק ולא לאפשר לאף אדם שאינו נושא אישור רשמי, לשהות בישראל. במשטרה מבהירים כי יחמירו מאד עם מעסיקים, מלינים ומסיעים של שב"חים.