יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, התייחס היום (שישי) באירוע של האוניברסיטה הפתוחה למצב היחסים עם ארצות הברית, לטענות על בידוד בינלאומי של ישראל ולעלייה בסקרים של מפלגת 'יש עתיד'.

"יחסי ישראל-ארצות הברית הם הגרועים ביותר מאז 1948", אמר לפיד. "הממשל האמריקאי אומר עכשיו שהוא לא רוצה לעשות עסקים עם הממשל הישראלי. ככה נראה משבר. הוא לא מתורגם לשאלה אם הוזמנת או לא הוזמנת לקוקטייל, אלא לרכישה של עוד טיל, טנק או מסוק, שאנחנו צריכים. לא לפתור את המשבר זה חוסר אחריות לאומית. כשהבית הלבן שומע בתקשורת שראש הממשלה לא מגיע לביקור בוושינגטון – זו התנהלות חסרת אחריות". 
על התחזקות מפלגת "יש עתיד" בסקרים אמר לפיד כי "רק אתמול חזרתי בלילה ממפגש עם אנשי ליכוד באשקלון. אני חורש את השטח ואני במסע. אני הולך מבן אדם לבן אדם, מסלון לסלון, ומסביר שאני מתעסק בבעיות האמתיות של האזרחים ובקידום המדינה". 

סקר שפורסם בערוץ הראשון השבוע חזה, בהתקיים בחירות כיום, מספר שיא של מנדטים למפלגתו של לפיד: 21. זאת לעומת 11 מנדטים בהם זכתה בבחירות האחרונות, ו-19 בבחירות שקדמו להן ב-2013, הבחירות הראשונות בהן התמודדה המפלגה של לפיד.