חברות הכנסת של מרצ, יו"ר מרצ זהבה גלאון, ח"כ רוזין וח"כ זנדברג קראו היום (שבת) לשרת המשפטים, אילת שקד, ולנשיא המדינה, ראובן ריבלין, שלא לעקוף את החלטת וועדת השחרורים המקצועית בעניין נשיא המדינה לשעבר משה קצב, זאת לאור חשיפתה של איילה חסון בחדשות 10 אתמול כי השניים שקלו את הנושא. 



לדבריהן, "ניתנו סמכויות לוועדה מקצועית בראשות שופט כדי למנוע מצב שפוליטיקאים עוקפים החלטות של בית משפט. לא ייתכן שפוליטיקאים מהאגף הפוליטי של משה קצב, יקבלו החלטות בעניינו וישימו עצמם מעל להחלטות מקצועיות". חברות הכנסת הוסיפו כי "אין ספק שוועדת השחרורים צריכה לשקול גם את המסר שיצא מההחלטה שלה. לא מדובר רק על התנהגותו של משה קצב, שכידוע לא הביע חרטה ולא לקח אחריות על מעשיו, אלא גם בכך שיש להעביר מסר מרתיע לגבי ניצול יחסי מרות ופגיעה בנשים".



כזכור, הנשיא לשעבר שהורשע בשורת עבירות מין ואונס עליהן בהן לא הודה ואף לא הביע חרטה לגביהן, נידון לשבע שנות מאסר אשר הוא מרצה החל מדצמבר 2011, והוא צפוי לעמוד בפני ועדת שחרורים ב-27 במרץ. הועדה תצטרך להחליט האם לקצר שליש מתקופת מאסרו של הנשיא לשעבר. במידה וזה יקרה, הוא צפוי להשתחרר באופן מיידי. 



על פי דיווחה של חסון, שרת המשפטים אמרה בשיחות סגורות כי אם יוחלט בוועדת השחרורים שלא לשחרר את הנשיא לשעבר, היא תחתום על צו חנינה כנגדו. לטענתה, "אין שום סיבה שוועדת השחרורים לא תשחרר את הנשיא לשעבר קצב, הוא עומד בקריטריונים". לדבריה, גם היא וגם נשיא המדינה ייתמכו בהליך חנינה כנגד קצב. חסון דיווחה כי גם בסביבתו של ריבלין נשמעו השבוע קולות דומים, בין השאר בשל מצבו של קצב, בן ה-70.