נשיא צרפת פרנסואה הולנד פעל להפסקת שידורי תחנת הטלוויזיה "אל אקצה" של חמאס, המסיתה לפיגועים. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם הולנד אתמול ןביקש ממנו לפעול להפסקת שידורי התחנה, שמופעלת באמצעות חברת הלוויין הצרפתית יוטלסאט.
 
הבוקר (שבת) עדכנה שגרירת ישראל בפריז עליזה בן נון כי החברה מפסיקה את שידורי התחנה. נתניהו הודה לנשיא צרפת על עזרתו במניעת הסתה נגד ישראלים ויהודים. עם זאת, בחמאס התגברו על המכשול והתחברו לחברת הלווין המצרית Nilesat, והארגון פרסם את התדרים החדשים לשידור והתחנה פועלת כרגיל.
 
חמאס מוגדר באיחוד האירופי כארגון טרור ולכן אפשר לפעול להורדת הערוץ מהאוויר גם שם. בחודש ביוני 2010 הורתה המועצה העליונה לשידורי רדיו וטלווזיה בצרפת להפסיק את שידור ערוץ אל-אקצא של חמאס מאחר והוא עובר על החוק האוסר הפצה של חומרי גזענות והסתה.

אתמול, בפעילות משותפת של צה״ל והמנהל האזרחי, נתפסו משדרים וציוד טכני מתחנת השידור ״פלסטין אליום״ שברמאללה. לאחר מכן פורסם סרטון המעצר של מנהל הערוץ פארוק עומר קאסם עליאת, בן 34, המתגורר בביר זית ובעבר כבר נעצר בשל השתייכותו לארגון הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני.

ערוץ התקשורת "פלסטין אליום" הוא ערוץ תקשורת הפועל על דרך של שידורי טלוויזיה, המפיץ את תכניו גם באמצעות רשת האינטרנט, בדגש על הרשתות החברתיות. על פי המידע שנאסף, עולה כי שימש ככלי מרכזי להסתה של האוכלוסייה באזור יהודה ושומרון, תוך שהוא קורא לביצוע פיגועי טרור נגד מדינת ישראל ואזרחיה. דברי הסתה שודרו בערוץ הטלוויזיה והופצו גם באמצעות רשת האינטרנט. נוכח האמור ומתוקף סמכותו על פי תקנות ההגנה (שעת חירום) 1945, חתם מפקד פיקוד המרכז על ההכרזה לפיה הערוץ הנו התאחדות בלתי מותרת. למרות החרמת הציוד הטכני ועצירת מנהל הערץ, התחנה ממשיכה לשדר ממקומות רבים, כולל מרצועת עזה.

פעילות החרמת הציוד אירעה יום לאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני החליט על שורה צעדים כשביניהם הוחלט להתחיל בהקדם בעבודות לסגירת הפרצות בגדר הביטחון בעוטף ירושלים ולהקים מחדש את הגדר באזור תרקומיא־מיתר בדרום הר חברון. ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים קיבלו דיווח על המשך יישום צעדים נוספים להגברת המאבק בטרור, ביניהם קידום חקיקת בזק נגד מעסיקים ישירים ועקיפים, מסיעים ומלינים של שוהים בלתי חוקיים, סגירת תחנות שידור פלסטיניות המסיתות לטרור נגד ישראלים, הרחבת פעולות הפרקליטות נגד מסיתים, שלילת היתרי עבודה ומסחר ממשפחות ומקרובי מחבלים, וקיצור פרק הזמן לאישור הריסת בתים שבהם התגוררו מחבלים. יש לציין כי החלטה דומה מאוד התקבלה בדיון שהתקיים ביום שלישי השבוע בלשכת ראש הממשלה, זמן קצר לאחר הפיגוע ביפו.