המשבר הקואליציוני סביב חוק המקוואות שיזמה יהדות התורה נמנע לפי שעה, לאחר שוועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את ההצעה בקריאה טרומית, בכפוף לכך שהמשך תהליך החקיקה ייעשה בהסכמה בין כל סיעות הקואליציה. חוק המקוואות מבקש למנוע טבילת מתגיירים רפורמים וקונסרבטיבים במקוואות הציבוריים וכן טבילת נשים לשם טהרה ללא התערבות בלנית. לישיבת הוועדה קדם דיון בין ראשי המפלגות שבו הוחלט שלא לקדם את החוק לקריאות נוספות מבלי שתושג הסכמה על הנוסח הסופי שלו.

על פי הצעת החוק, טבילה במקוואות ציבוריים תעשה רק על פי הנחיות הרבנות הראשית לישראל ועל פי שולחן ערוך. מטרת החוק היא לשנות את פסיקת בג"צ, שקבע כי גם הרפורמים וגם הקונסרבטיבים יטבילו לגיור במקוואות האלה, וכן מטרתו לסכל את עתירת הנשים האורתודוקסיות הדורשות לטבול ללא בלנית. על הצעת החוק חתום ח"כ משה גפני (יהדות התורה) וח"כים נוספים ממפלגתו ומש"ס. אליהם הצטרפו הח"כים המייצגים את הזרם החרדי לאומי במפלגת הבית היהודי, מוטי יוגב, בצלאל סמוטריץ', ניסן סלומינסקי ושולי מועלם.
 
בסיעת יהדות התורה הזהירו כי לא יוותרו על קידום החוק וציינו כי כל התנגדות תהווה הפרה בוטה של ההסכם הקואליציוני, שלפיו לא יהיו שינויים או הפרה של הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה ללא הסכמתם. בסיעת כולנו התנגדו תחילה להצעת החוק, כשאת ההתנגדות הובילה ח"כ רחל עזריה, אולם בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה שהתקיימה היום (ראשון) סוכם כי ההצעה תאושר בוועדת השרים לחקיקה ותובא לאישור מליאת הכנסת בקריאה טרומית. עם זאת, המשך תהליך החקיקה יהיה מותנה בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה.
 

התחייבות קואליציונית
 

בעקבות הסיכום אמרה ח"כ עזריה, העומדת בראש השדולה ליהדות ישראלית: "חוק המקוואות כפי שהוא מנוסח כרגע בעייתי ועתיד לפגוע בציבור הטובלות. בשל כך, התעקשתי על התחייבות קואליציונית שהטובלות לא תיפגענה ממהלך זה בשום דרך. הוחלט שהחוק יקודם לאחר קריאה טרומית רק בהסכמות פנים קואליציוניות והתחייבות שהטובלות יוכלו להמשיך לטבול כפי שנהגו עד כה".

הרב גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, תקף את ההחלטה: "תמיכת הממשלה בחוק המקוואות מעניקה פרס לאותם גורמים שמסרבים לכל פשרה בנושאי דת ומדינה, ומעמיקים את המחלוקות בחברה הישראלית ובעם היהודי. זו חקיקה עוקפת בג"צ ועוקפת חוקי יסוד, שאם תאושר תרמוס ברגל גסה את חופש הדת והמצפון של אזרחי ישראל היהודים ותעביר מסר שלילי חריף ליהדות התפוצות".

עוד אמר קריב כי "מן הראוי להזכיר כי בניגוד גמור להצעתו של בג"צ, סירב המשרד לשירותי דת במשך שנים ארוכות להגיע לפשרה הגיונית עם התנועות הלא אורתודוקסיות בעניין המקוואות ועקשנות זו היא שהובילה לפסק הדין. אנו מקווים כי גם בעניין זה וגם בעניין הכותל, תגן ממשלת ישראל על העיקרון שמדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי כולו, על כל זרמיו וקהילותיו. אנו מתכוונים לעקוב, יחד עם שותפינו בתפוצות, אחרי המהלכים הקרובים של הממשלה ונדע להשמיע את עמדתנו הברורה כפי שעשינו בעבר".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, מסרה: "חוק המקוואות יקודם אך ורק בהתאם לסיכומים עם הבית היהודי. הנהלים שנקבעו כאשר הרב אלי בן דהן כיהן במשרד הדתות חייבים להיטמע, והליך החקיקה יתבצע באופן שיאפשר לנו לעקוב ולוודא שזה אכן קורה. בנוסף, מנגנון פיקוח ובקרה על המקוואות והבלניות באמצעות מוקד טלפוני חייב לקום. הטבילה היא מצווה נשית ועלינו לוודא שאין דברים שיפגעו בפרטיותן ובנוחיותן של הנשים כדי שיוכלו להמשיך לקיימה".