אחרי שמשרד החוץ החליט "להחרים" את מרגוט וולסטרום, שרת החוץ של שבדיה, ולהכריז עליה אישיות בלתי רצויה, ציפי לבני נפגשה עמה בשטוקהולם. לבני הבהירה לוולסטרום בפגישה את הצורך בתמיכה ברורה ופומבית מצידה - במיוחד בזמן של טרור - בזכות של ישראל להגן על עצמה ולהתנגד נחרצות לחרמות ול-BDS. 



בסיום השיחה הסכימה וולסטרום להביע בפומבי את תמיכתה בזכות של ישראל להגן על עצמה ואת התנגדותה לחרמות על ישראל. עוד הביעה וולסטרום בפגישה את תמיכתה בעיקרון שתי המדינות ואת תקוותה כי היחסים עם ישראל יחזרו לקדמותם.



ציפי לבני. צילום: מרק ישראל סלם



לבני הגיעה לשטוקהולם לנאום ב״יום ישראל״, כנס נגד תנועת החרם שאירגנה הקהילה היהודית. בנאום ובמפגש עם חברי פרלמנט שוודיים לאחר מכן דיברה לבני על האופן שבו אפשר לבודד את ה-BDS באופן יעיל, על ידי אבחנה חדה בין ״הארגון הקטן ששולל את עצם הלגיטימיות של ישראל ומייחל להציף אותה בפליטים, לבין אלה שנסחפים אחריו מתוך אי הבנה של מטרותיו״. כמו כן ערכה לבני מפגש עם פעילים פרו ישראליים ברשתות החברתיות באירופה, ונתנה להם כלים הסברתיים נגד החרם וה-BDS.



לבני ממשיכה לברלין שם תנאם בכנס נגד אנטישמיות שעורך הממשל הגרמני בבונדסטאג.



אמירותיה של וולסטרום בחודשים האחרונים עוררו זעם רב בישראל. לאחר מתקפת הטרור בפריז וולסטרום אמרה דברים שבהם זיהו בכירים בירושלים רמיזה לכך שהסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא אחת הסיבות לטרור באירופה. עוד היא אמרה כי הירי במחבלים פלסטינים הוא הוצאה להורג ללא משפט וקראה לפתוח בחקירה בינלאומית נגד ישראל בשל הריגת המחבלים הדוקרים הפלסטינים.