שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו משה כחלון פותח בחזית נגד התקציב הדו שנתי, אותו מקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתדרוך עם כתבים לציון שנה לבחירות ולסיכום פעולתו, הודיע היום (שני) כחלון כי יתנגד בתוקף להצעה להנהיג תקציב דו שנתי וגם יצא נגד הניסיונות לכרוך תקציב כזה עם יציבות הקואליציה. "אומנם התחייבנו בהסכמים הקואליציוניים לתמוך בתקציב כזה, אבל מקצועית זה דבר לא נכון. הרעיון עולה רק בגלל יציבות הממשלה, אנחנו מקבלים דוחות מחברות בינלאומיות שמדברות על הפחתה בדרוג הכלכלי של ישראל רק בגלל עניין היציבות".



על יציבות הממשלה הוסיף כחלון: "אפשר לעשות תקציב חד שנתי ולא יקרה שום דבר לקואליציה, לקשור את התקציב ליציבות הקואליציונית זה דבר לא נכון. הסכמתי לזה בהסכמים הקואליציוניים רק כי הייתי צריך להתפשר לטובת נושאים אחרים שרציתי לקדם, אבל בעיני תקציב דו שנתי הוא לא אידאולוגיה ואני מתכוון לנסות לשכנע את ראש הממשלה כי לא מדובר בתעודת ביטוח ליציבות הממשלה". לדבריו של שר האוצר, הוא לא מתכוון לדרוש מחיר פוליטי או אחר תמורת הסרת התנגדותו לתקציב דו שנתי: "אנסה לשכנע ואצטרך לקבל את ההחלטות שלי. אבל אם בסופו של דבר יהיה תקציב דו שנתי אצטרך להודות שמדובר בדבר לא טוב ולחתום עליו".



 על גל הטרור: "מאמין בהרתעה"

בהתייחסו למצב הביטחוני אמר כחלון: "אני מאמין רק בגירוש, במשהו מרתיע. בנושא הזה אני לא חלבי, גורמי הביטחון הצליחו לשכנע אותי שגירוש הוא צעד מרתיע". כמו כן, כחלון נשאל האם בכוונתו "לקבור" את הצעת חוק "נאמנות בתרבות" של השרה מירי רגב, המבקשת לשלול תמיכה מגופי תרבות שיחתרו תחת המדינה או ישללו את קיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית, יסיתו לגזענות, לאלימות ולטרור, יתמכו במאבק מזוין או במעשה טרור, יציין את יום הנכבה או יעשו מעשה של השחתה או ביזוי של סמלי המדינה. השר השיב כי הוא אינו מתכוון להעביר את הסמכות לשלול תקציבים לשרה מירי רגב: "על פי החוק, רק לשר האוצר יש סמכות לשלול כספים ואני לא מוכן לוותר על הסמכות הזאת. איש לא ישלול אותה ממני".
 
לבסוף הדגיש כי הוועדה בה חברים נציג היועץ המשפטי לממשלה, נציג האוצר ונציג משרד התרבות, שאמורים להמליץ לשר האוצר האם לשלול תקציבים מגוף כלשהו, "מעולם לא כונסה ולא עסקה בנושא".