יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, אמר היום (שני) במהלך סיור באזור עוטף ירושלים כי "אם לא ניפרד מהכפרים הפלסטיניים – נאבד את ירושלים.  אם לא ניפרד מהפלסטינים ימשיכו להירצח פה יהודים על ידי מפגעים רצחניים שיכולים לצאת מהכפרים האלה בכל רגע".

עוד אמר הרצוג במהלך סיור ביטחוני שערך יחד עם שר הביטחון לשעבר ח"כ עמיר פרץ ועם ח"כ עומר בר לב, כי "אנחנו חייבים להוציא את עיסאוויה מירושלים ואת קלקיליה מתל אביב וכפר סבא. זה המהלך היחיד שישאיר את ישראל יהודית ובטוחה". הרצוג הוסיף כי "החלום של בנט ואורי אריאל הוא הסיוט של אזרחי ישראל ותושבי ירושלים. אנחנו נתעורר בוקר אחד עם ראש עיר פלסטיני. זו הסכנה האמיתית לגורלה של ירושלים, עיר הנצח שחוברה לה יחדיו ועכשיו גורמים משיחיים רוצים לחרב את ההישג הזה".

דברים דומים אמר הרצוג בשבוע שעבר במהלך שיחה עם סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. הרצוג הציג בפני ביידן בפירוט את תכנית ההפרדה שלו מן הפלסטינים והדגיש בפניו כי "רק הפרדה תביא לעצירת הטרור. אם לא ניפרד מהפלסטינים ימשיכו להירצח פה יהודים" .

הרצוג, פרץ ובר-לב. צילום: מרק ישראל סלם
הרצוג, פרץ ובר-לב. צילום: מרק ישראל סלם


הרצוג הדגיש כי תכניתו נועדה לבלום את טרור הבודדים ולשמר את חזון שתי המדינות שנותר החזון היחיד אשר ישמור על ישראל כמדינה יהודית, בטוחה ודמוקרטית". השיחה בין השניים חתמה את ביקורו בן השלושה ימים של ביידן, שנפגש עם צמרת המדינה, מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, דרך ראש הממשלה, בנימין נתניהו ואף הגיע למרכז פרס לשלום, שם נפגש עם הנשיא לשעבר, כשבמקביל התרחש הפיגוע ביפו, סמוך למקום בו שהו אשתו ונכדיו באותו הזמן.