התחממות ביחסים: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח בטלפון היום (רביעי), עם נשיא טורקיה, רג'יב טאיפ ארדואן, בתגובה לאגרת התנחומים שהעביר הנשיא הטורקי לנשיא המדינה לאחר רציחתם של שלושה אזרחים ישראלים ופציעתם של רבים נוספים במתקפת הטרור באיסטנבול בשבת.



הנשיא ריבלין אמר לארדואן: "אני רוצה להודות לך על מכתבך לאחר רציחתם של אזרחים ישראלים במתקפת הטרור באיסטנבול". בתגובה ענה הנשיא הטורקי: "אני רוצה לשתף אותך בעצב העמוק שחשתי למשמע הבשורה על הרג שלושת האזרחים הישראלים אשר היו באיסטנבול בטיול, בביקור בעיר". עוד אמר: "לאחר הפיגוע, הוריתי מיד לגופים הרלוונטיים לעשות כל שנדרש על מנת לסייע. באופן מיידי נרתמו המושל באיסטנבול, שר הפנים, שר החוץ ושר הבריאות על מנת לסייע בשיקום. חשתי שגם הקהילה היהודית שלנו, שהיא חלק אינטגרלי בחברה שלנו, סיפקה כל סיוע שנדרש. שוחחתי עם הרב הראשי, הרב יצחק חליבה, וגם עם ראש הקהילה היהודית".


 


הנשיא ריבלין הודה לו: "אני רוצה להביע את תנחומי לעם הטורקי כולו ולך. אני רוצה להודות לך על כל הסיוע שהענקתם ועל העזרה בהבאת הקורבנות ארצה בכבוד. אדוני הנשיא, טרור הוא טרור, חיים הם חיים, ודם הוא דם - באיסטנבול, בבריסל, בפריז ובירושלים. אנחנו חייבים לעמוד יחד במאבק נגד הטרור הנורא".



הנשיא ארדואן סיכם ואמר: "אני מאמין שנגד הטרור הזה עלינו לעמוד יחד, עם הקהילה הבינלאומית, לנקוט בעמדה ברורה וחזקה מולו ולהגביר את שיתוף הפעולה נגד כל פעולות הטרור", הוא הוסיף: "אנחנו נכונים לשתף פעולה בנושא עם ישראל נגד הטרור. מתקפת הטרור אתמול בבלגיה היא הדבר ממנו חששנו. אין טרור טוב וטרור רע, הוא כולו רשע. עלינו להילחם נגד הרשע הזה. נתפלל כולנו שמתקפות שכאלה לא יתרחשו שוב".