בעקבות האיומים האחרונים והבוטים של מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שיגר היום (חמישי) מכתב למועצת הביטחון של האו"ם בקריאה לגנות את דברי בכיר ארגון הטרור. "הגיע הזמן שמועצת הביטחון תגיב בחומרה נגד האיומים המתמשכים מצד חזבאללה, ונגד התחמשותו הצבאית של הארגון", כתב דנון במכתבו. "על הקהילה הבינלאומית לפעול לפירוק חזבאללה מנשקו. לא נקבל שום הפרה של ריבונותנו וננקוט בכל האמצעים כדי להגן על אזרחינו". 
בחודש שעבר פרסמה משלחת ישראל לאו"ם דוח בו טענה כי חזבאללה הפר במהלך 2015 אלפי פעמים את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701, הדורשת, בין היתר, כי נשק לא יגיע לידי הארגון.  עם פרסום דוח זה אמר דנון כי "חיזבאללה פועל באופן חופשי בלבנון ובמקום לפעול נגד ההפרות, האו"ם טומן את ראשו בחול".
בראיון השבוע טען חסן נסראללה, מזכ"ל הארגון, כי במידה והארגון יותקף, הוא יפגע ב"כורים הגרעיניים ובמכונות המחקר הביולוגיים בישראל. "האיום שלנו לפגוע במחסני האמוניה בחיפה הביך את הישראלים. אם נותקף אנחנו נגיב במתקפה על כל מטרה, בכל מלחמה עתידית על לבנון, לא יהיו לנו גבולות או קווים אדומים", אמר נסראללה. 

מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה

לפני כשבועיים וחצי גינתה מועצת מדינות המפרץ את חזבאללה והוסיפה אותה לרשימת ארגוני הטרור.  מפלגות בל"ד וחד"ש גינו את ההחלטה, ועוררו סערה בשיח הציבורי. בהודעה רשמית של חד"ש נאמר כי מדובר בהחלטה ש"משרתת את הכיבוש הישראלי בשטחים" ומעניקה לגיטימציה ל"המשך כיבוש האדמות הערביות". עוד נאמר בהודעת חד"ש כי סעודיה ביצעה צעד זה לאחר שנכשלה בהסטת החברה הלבנונית והכוחות הפוליטיים במדינה נגד הארגון השיעי, וזאת "בניסיונה להטיל את האחריות על הפסקת הסיוע ללבנון על ארגון חיזבאללה".
בהודעת חד"ש נאמר עוד כי החלטה זו נועדה להוכיח "ברית טבעית של המשטרים הערביים עם הקולוניאליזם המודרני ותנועת הציונות, אל מול הכוחות הלאומיים הערביים שמטרתם מתן חופש לעמיהם".