נכשלו המאמצים הדיפלומטיים של ישראל וארצות הברית: מועצת זכויות האדם של האו"ם אישרה הערב (חמישי) גיבוש רשימה שחורה של כל החברות הישראליות והבינלאומיות שפועלות ישירות או בעקיפין בהתנחלויות בגדה המערבית, במזרח ירושלים וברמת הגולן. ההחלטה כוללת גינוי להתנחלויות והחלטה שהן לא חוקיות. בנוסף, נוסח ההחלטה כולל אזהרה לחברות ואנשי עסקים מלהיות מעורבים בעסקאות כלכליות בהתנחלויות או עם חברות שפועלות שם. 32 מדינות הצביעו בעד ו-15 מדינות נמנעו.



ממשרד החוץ נמסר בתגובה, כי "תוצאות ההצבעה ב'מועצה לזכויות אדם' מהוות הוכחה נוספת לאובססיה החולנית של הגוף הזה העוסק בעיקר בישראל ומתעלם מהזירות העיקריות של הפרת זכויות אדם בעולם ובראשן סוריה, לוב וצפון קוריאה".



"בשעה שבה הטרור האסלאמיסטי משתולל בעולם וכאשר מאות אלפים נהרגו במלחמה בסוריה ומפיגועי טרור ברחבי המזרח התיכון, ה'מועצה לזכויות אדם' מוכיחה שוב כי היא גוף ציני וצבוע, מנותק מהמציאות וחסר אחריות".



"שגריר ישראל למוסדות האו"ם בז'נבה, אביתר מנור, אמר החודש בנאומו במועצה כי המועצה הזאת 'זקוקה לטיפול נפשי', ההצבעה היום מוכיחה זאת שוב".



ואילו שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בתגובה כי "כשהאו"ם מסמן עסקים של יהודים בכדי להחרימם זה מזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה של האנושות", אמר והוסיף: ״מועצת זכויות האדם הפכה להיות כלי שרת של ה-BDS, והיא פועלת מתוך תפיסה אנטישמית ואנטי ישראלית".



לדבריו, מועצת זכויות האדם של האו"ם אמורה לפעול בכדי לשמור על זכויות אדם ברחבי העולם, ודיוניה בנויים ממספר פרקים בנושאים שונים. ההחלטה לסמן עסקים ברשימה שחורה התקבלה במסגרת דיון בפרק 7 באג'נדה של המועצה, פרק שלם המוקדש לסדרת החלטות נגד ישראל. "בזמן שבאירופה יש גל טרור מבית היוצר של דעאש - מפר זכויות האדם הגדול בעולם, בזמן שבעולם נרצחים מאות אלפים בזוועות נוראיות ומיליונים נוספים מוגדרים כפליטים, מועצת זכויות האדם בוחרת להתמקד רק בישראל- הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", אמר השגריר דנון והוסיף: "מדובר באבסורד שובר שיאים".



לפני כן, גינתה מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה את ישראל על הפרת זכויות הדרוזים ברמת הגולן. "בנוסח ההחלטה הביעה המועצה "דאגה עמוקה מהסבל שנגרם לתושבים הסורים של רמת הגולן לאור ההפרה המתמשכת והשיטתית של זכויות האדם הבסיסיות שלהם מצד ישראל מאז הכיבוש בשנת 1967".



עוד נכתב בהחלטה שסיפוח רמת הגולן לישראל בשנת 1981 אינו חוקי וכי על ישראל להפסיק את הבנייה ברמת הגולן ביישובים שמכונים התנחלויות. בהודעת הגינוי נכתב כי על ישראל לאפשר לתושבי רמת הגולן הסורים לבקר את בני משפחותיהם בסוריה. ההחלטה גם קוראת למדינות העולם שלא להכיר בסיפוח של רמת הגולן לישראל.