ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הערב (חמישי) לתקרית בה ירה חייל צה"ל במחבל פצוע ומנוטרל: "מה שהתרחש בחברון אינו מייצג את ערכי צה"ל". לדברי ראש הממשלה, "צה״ל מצפה מחייליו לנהוג בקור רוח ובהתאם להוראות הפתיחה באש".  



גם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס מוקדם יותר לאירוע: "האירוע בו מתועד חייל צה"ל כשהוא מגיע לשטח הפיגוע בחברון, יורה במחבל דקות לאחר שכבר נוטרל ושוכב על הקרקע, הוא חמור ביותר ומנוגד באופן מוחלט לערכי צה"ל ולמוסר הלחימה שלו. אסור לנו לאפשר, גם בשעה שהדם רותח, אבדן עשתונות שכזה ואבדן שליטה שכזה. האירוע הזה יטופל במלוא החומרה".



"המאבק שלנו נגד הטרור הפלסטיני, ונגד הטרור בכלל, הוא נחוש ונחרץ. אין לנו כל כוונה להתפשר על ביטחונם של אזרחינו וחיילינו, ואנו נוקטים ביד ברזל כלפי המחבלים ושולחיהם, כפי שפעלו היום החיילים שהיו בשטח בזמן אמת וניטרלו את המחבלים בחברון. אך גם אז, אבוי לנו אם נפעל בניגוד לערכי המוסר והמצפון שלנו. חובתנו המוסרית היא להקפיד קלה כחמורה. לשמור על צלם אנוש. לזכור את מגבלות הכוח גם אחרי שהאויב הוכה, ולמנוע מעצמנו התנהגות שאינה מוסרית. לזכור כי כוחנו אינו נובע רק מיכולתנו הצבאית, אלא קודם כל, מעוצמתנו המוסרית. זו חובתנו, לנצח ולהישאר בני אדם".



ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג התייחס לאירוע בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "טוהר הנשק הוא ערך מקודש של צה״ל. דגל שחור מתנוסס על האירוע שהתרחש היום בחברון ואני סומך על צה״ל מפקדיו ומערכת האכיפה שלו שיחקרו בכל חומרת הדין וימצו את הדין. אין פשרות כי טוהר הנשק משמעו צה״ל מוסרי וצה״ל חזק".



ואילו יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הביע עמדה שונה: "יכול להיות שהחייל שירה במחבל בחברון פעל נכון ויכול להיות שטעה בשיקול הדעת, זה ייבדק על-ידי הגורמים המתאימים בצה"ל, אך מה שבטוח כבר עכשיו זה שההתנפלות על החייל הינה צבועה ולא מוצדקת ועדיף חייל שטעה ונשאר בחיים על-פני חייל שהיסס ומחבל הרג אותו".



כמו כן פנה ליברמן לח"כ איימן עודה, "שהאשים את ישראל בביצוע הוצאות להורג", והציע לו "לעבור ולחיות בסוריה או להצטרף לחיזבאללה שם יזכה ליהנות מהדמוקרטיה הערבית שהוא ראוי לה".



החייל היורה נעצר ובצה"ל פתחו בחקירת האירוע. דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, אמר כי "כולנו ראינו את מה שהיה. אנחנו נעדכן ברגע שהחקירה תתקדם. החייל כרגע עצור ועד שנבין מה שהיה שם הוא חף מפשע. האירוע חמור. נצטרך לקחת עוד כמה ימים כדי להבין מה היה שם".