ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הערב (שני) את שר הביטחון משה בוגי יעלון שלא להחזיר גופות מחבלים לפלסטינים באופן גורף עד להודעה חדשה. מאחורי ההחלטה עומדת הכוונה שלא לתת לפלסטינים הזדמנויות לתהלוכות בהן יש מה להסתה נגד ישראל. 



ההחלטה באה כמעט חודשיים לאחר הסערה שגרמה פגישתם של חברי הכנסת של תנועת בל"ד עם משפחות מחבלים שביקשו מהם לפעול להחזרת גופותיהם. חברי הכנסת הבטיחו אז להפעיל לחץ על השר לביטחון פנים, משום שהמחבלים היו ממזרח ירושלים תחת סמכותו של גלעד ארדן. 



בישראל יש שתי גישות לגבי החזרת גופות מחבלים. במשרד הביטחון נוהגים להחזיר גופות בטענה שהדבר ימנע הסלמה במצב. במשרד לביטחון פנים נוהגים אחרת וטעונים שדווקא החזרת הגופות גורמת להסתה בקרב הפלסטינים. 



לאחר הסערה שעוררו חברי הכנסת הערבים, קראה ועדת הכנסת לממשלה שלא לשחרר בשלב זה את גופות המחבלים שביצעו את הפיגועים בגל הטרור הנוכחי, משום שיש בכך "עידוד למה ששלושת חברי הכנסת רצו לעשות".  ועדת הכנסת החליטה לפנות לוועדת האתיקה, במטרה להשית את העונש המקסימלי. כמו כן הוחלט לפנות לכל גורמי אכיפת החוק למצות עם הח"כים את הדין ולקרוא לאמונים על החוק לתת מענה לגורמים הפוגעים במדינה ובאזרחיה.