בסיעת ישראל ביתנו לא מסתפקים בהתנצחויות המילוליות בין יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן לראש הממשלה בנימין נתניהו, ומנסים להביך את הקואליציה באמצעות הצעות חוק. חברת הסיעה ח"כ סופה לנדבר הניחה היום (חמישי) הצעת חוק שנועדה להחיל את חוקי התכנון והבנייה בישראל גם על העיר אריאל.



בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי "נכון להיום חלים באריאל דיני התכנון והבנייה הירדניים, בתיקונים שבוצעו בהם על ידי המפקד הצבאי ביהודה ושומרון. זאת, בעוד שבערים בישראל חלות הוראות חוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965. על כן, מוצע להחיל את הוראות חוק התכנון והבנייה, החלות בערים בישראל גם על העיר אריאל". על הצעת החוק חתומים כל חברי סיעת ישראל ביתנו והצטרפו אליה גם חברי כנסת מהליכוד, ש"ס, הבית היהודי ואף יש עתיד.



הצעת חוק זו באה בהמשך להצעת חוק אחרת שהניחה ח"כ לנדבר בשבוע שעבר, שנועדה להחיל את חוקי הבנייה הישראלים גם על שטח E2 המחבר בין ירושלים למעלה אדומים. ח"כ לנדבר השתתפה לאחרונה בכינוס גדול של השדולה למען ארץ ישראל שבו תקפה את המשתתפים על כך שהם מסתפקים בהצהרות בלבד ולא עושים בפועל דבר למען סיום ההקפאה. "יש כאלה שמדברים ויש כאלה שעושים ובשונה מהממשלה, אנחנו עומדים במילה שלנו. אי העמידה של ראש הממשלה בהבטחה כי יביא לסיום הקפאת הבניה במעלה אדומים למרות דרישותינו, היא אחת הסיבות העיקריות שבגללן לא נכנסנו לממשלה".



"הגיע הזמן לעבור מדיבורים חסרי תכלית והבטחות לעשייה בשטח". ח"כ לנדבר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
"הגיע הזמן לעבור מדיבורים חסרי תכלית והבטחות לעשייה בשטח". ח"כ לנדבר. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



"הגיע הזמן לעבור מדיבורים חסרי תכלית והבטחות סרק של חברי הממשלה, לעשייה בשטח. אני קוראת לכל חברי הכנסת, שרק לפני שבועיים פזרו סיסמאות והבטחות בנושא, לתמוך בחוק לכשיעלה ולהביא לסיום המצב הזה סופסוף", אמרה ח"כ לנדבר



יו״ר סניף ישראל ביתנו באריאל, פבל פולב, אמר כי "אני שמח שישראל ביתנו לקחה על עצמה את העשייה בניגוד לממשלה שרק מפזרת מילים והבטחות. הגיע הזמן שאריאל תשיג את גודל היעד שלה - 100 אלף תושבים. כיום רק רבע מהשטח המוניציפלי של אריאל בנוי ואנחנו בתכנון של 10,000 יחידות דיור. אם החוק יעבור, נצליח לבנות אותן".


.