בדיקת השחיתות של הרצוג: יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג עומד במרכזה של בדיקה לפני חקירה, בחשד כי עבר לכאורה על חוק מימון מפלגות בבחירות בפריימריז של מפלגתו, בשנת 2013. לפי הפרסום הערב (רביעי), היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה לבדוק את החשדות העוסקים במימון הליך הבחירות, אז ניצח הרצוג את ח"כ שלי יחימוביץ. חשוב להדגיש כי עד כה מדובר בבדיקה בלבד ולא בחקירה. 
כעת עולה כי למשטרה הועברו חשבוניות ומסרונים המאששים לכאורה את החשדות לפיהם קיבל הרצוג תרומות מעבר למותר על פי חוק והן שהובילו אותו לכאורה לזכייה בפריימריז. כמו כן, הערב אישרה המשטרה כי היועץ המשפטי לממשלה העביר את החומר לבדיקה. ל"מעריב" נודע כי המשטרה כבר גבתה עדויות ממספר דמויות במחנה הציוני וכן מפעילים פוליטים ששפכו אור על הפרטים, אולם עד כה לא ניתן האישור לפתיחה בחקירה פלילית.

הרצוג: "הכפשות פוליטיות של פעילים מתוסכלים"


כזכור, לאחר החשיפה כי שר הפנים אריה דרעי עומד במרכזה של בדיקה משטרתית לפני חקירה של פרשת שחיתות, נחשף הערב כי הרצוג הוא הפוליטיקאי השני שנבדק ע"י רשויות החוק, בהקשר של פרשת שחיתות אחרת. כאמור, הבדיקה המשטרתית עוסקת בחשד לעבירה על חוק מימון מפלגות בפריימריז של המפלגה מול ח"כ שלי יחימוביץ בשנת 2013. מיד עם הפרסום בעניינו הגיב הרצוג ואמר: "אני מברך על הבדיקה שנעשית על פי הודעת היועץ המשפטי. מדובר בהכפשות פוליטיות שהליכוד ופעילים מתוסכלים ניסו להפיץ טרם הבחירות והוכחשו כבר אז. אני בטוח שהבדיקה תפריך את הטענות ההזויות הללו אחת ולתמיד. אשתף פעולה באופן מלא עם כל שאתבקש על מנת שהנושא יתברר בהקדם". מלשכתה של ח"כ שלי יחימוביץ נמסר: "ח"כ יחימוביץ לא מתכוונת להגיב כרגע ואינה מכירה את הפרטים".
 
כמו כן, במהלך הלילה הותר לפרסום כי מנדלבליט אישר לפתוח בבדיקה בנוגע לעניינים הקשורים לשר הפנים דרעי, וזאת שנים אחרי שריצה עונש מאסר בשל שחיתות. בשלב זה אישר מנדלבליט לפתוח בבדיקה בלבד, ולא נפתחה חקירה פלילית. זאת בהמשך לפרסום אמש בחדשות ערוץ 2 כי אישיות פוליטית בכירה עומדת לכאורה במרכז פרשת שחיתות רחבה, ודמות נוספת המקורבת לה מעורבת גם היא לכאורה בעניין. לאחר חשיפת שמו של דרעי, הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי פנה במהלך הלילה ליועמ"ש בבקשה להסיר את צו איסור הפרסום מעל הפרשה.

הרצוג ודרעי. צילום:מרים אלסטר, פלאש 90