חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) תקפה היום (שישי) את כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את ד"ר רן ברץ לראש מערך ההסברה הלאומי, ואמרה: "זה אולי טוב לנתניהו אבל רע לישראל. מדובר בעוד פיגוע מדיני מול בעלת ברית אסטרטגית. הבעיה היא לא בדובר, אלא במדיניות ובהעדר שיקול הדעת במינוי". 



מוקדם יותר מסר בכיר בממשל האמריקני לגל"צ בעקבות החלטת נתניהו כי "הערותיו של ברץ לגבי אובמה וקרי פוגעניות, אנו מצפים מאנשי ממשלות זרות להתייחס בכבוד לאנשי הממשל האמריקני". בהתייחסו לפרסומים של ברץ בפייסבוק בהם אמר שאובמה הפגין אנטישמיות מודרנית והאשים את קרי בתמימות אמר הבכיר כי "אנו מצפים מפקידי כל ממשלה, ובטח מאלה של ממשלות בנות ברית, להתייחס בכבוד ובכנות לבכירי הממשל האמריקני".



כזכור, אמש דווח כי למרות ההתנגדות העזה מצד הממשל האמריקאי ושל נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, פנה נתניהו באופן רשמי לנציבות שירות המדינה בבקשה רשמית מחודשת למנות את ברץ. נציב שירות המדינה הבהיר לראש הממשלה כי ברץ אינו עומד בתנאי הסף של המכרז בשל היעדר ניסיון ניהולי. מקורבים לנתניהו אמרו כי הוא מתעקש על המינוי ואינו מתכוון לוותר.



כבר בנובמבר רצה נתניהו למנות את ברץ אולם אז התגלו התבטאויות חריגות שלו בעמוד הפייסבוק שלו, ביניהן דברים שכתב על הנשיא ריבלין: "זה אומר הרבה שהנשיא טס במחלקת תיירים. בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך עד שאין שום חשש לחייו. נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאעש. יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא-ומתן על חזרתם המיידית לעיראק, רק קחו אותו, בחייאת". בנוסף לכך, על אחד מנאומיו של אובמה כתב ברץ: "ככה נראית אנטישמיות מודרנית בארצות מערביות ליברליות. והיא באה כמובן עם הרבה סובלנות והבנה לאנטישמיות האסלאמית. כל כך הרבה סובלנות והבנה, עד שמוכנים אפילו לתת להם אטום". מאז עוכב מינויו של ברץ ונראה כי לא נאמרה המילה האחרונה בנושא.