מושא הבדיקה הפלילית ומי שאחראי על הבדיקה ועל האפשרות שתהפוך לחקירה פלילית - יחד בארוחת בוקר. יושב ראש האופוזיציה, חבר הכנסת בוז'י הרצוג, נצפה הבוקר (שני) יושב באותו השולחן עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. השניים נפגשו בכנס ה-16 של לשכת עורכי הדין באילת, סעדו את לבם בארוחת בוקר במלון רויאל ביץ', זאת לאחר שהגיעו יחד באותה הטיסה משדה דוב לעיר הדרומית.



יחד עמם בטיסה היו כל צמרת המערכת המשפטית בישראל - שרת המשפטים איילת שקד, מבקר המדינה, יוסף שפירא, פרקליט המדינה, שי ניצן, שופטים ושופטים בדימוס. מפכ"ל המשטרה היה אמור לקחת חלק בטקס הפתיחה, אולם לא הגיע. ראש לשכת עורכי הדין הזמין את הבכירים שמשתתפים בכנס לארוחת בוקר בעודם ממתינים לתחילת הטקס. ישבו בשולחן גם נשיאת בית המשפט העליון, מנהל בתי המשפט, מבקר המדינה, מנכ״לית משרד המשפטים ואחרים. לא הייתה פגישה אישית בין השניים.



הרצוג ומנדלבליט. צילום: חדשות ערוץ 10
הרצוג ומנדלבליט. צילום: חדשות ערוץ 10



כזכור, יו"ר המחנה הציוני עומד במרכזה של בדיקה לפני חקירה, בחשד כי עבר לכאורה על חוק מימון מפלגות בבחירות בפריימריז של מפלגתו, בשנת 2013 והיועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט הורה לבדוק את החשדות העוסקים במימון הליך הבחירות, אז ניצח הרצוג את ח"כ שלי יחימוביץ. הרצוג הוא הפוליטיקאי השני שחשוד בעבירות שחיתות, לאחר שנחשף בשבוע שעבר כי שר הפנים אריה דרעי עומד במרכזה של בדיקה משטרתית לפני חקירה של פרשת שחיתות.