כחלק מהמאמץ ההסברתי של ישראל הכריזו היום (שני) במשרד החוץ וביוזמת סגנית השר חוטובלי, כי בעוד מספר חודשים תיפתח תחרות סרטונים בינלאומית ומתוכה ייבחר סרטון ההסברה של ישראל. התחרות תכלול שתי קטגוריות - עממית, בה כל אזרח יכול להשתתף, ומקצועית שפונה לחברות העוסקות בתחום. הסרטונים יהיו קצרים ויעסקו במספר נושאים שיקבעו מראש כמו ירושלים, ושקרי התעמולה הפלסטינית.



זו פעם ראשונה שמשרד החוץ מגייס את הציבור הרחב בהיקף כזה לטובת המאבק ההסברתי ברשתות החברתיות. תחרות הסרטונים תקרא לכל אדם בעולם אשר תומך בישראל ליצור סרטון בייצור עצמי ובכך לקחת חלק פעיל בהסברה הישראלית, בסופה של התחרות ייערך טקס חגיגי במשרד החוץ ובו יוכרז על סרטון ההסברה של ישראל שיזכה לפרס כספי נכבד.
סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה: "ישראל עוברת מהגנה להתקפה הסברתית, מתחילת תפקידי במשרד החוץ אני פוגשת הרבה ישראלים שרוצים לתרום מעצמם לטובת ההסברה וזו פעם ראשונה שאנו מגייסים את כל מי שרק רוצה לטובת המאמץ ההסברתי. אני חושבת שזו הזדמנות להרבה אזרחים מישראל ובכלל לאוהבי ישראל בעולם לתרום מכישרונם בשביל לשנות את השיח בעולם ובכך לתרום לשיפור מעמדה שלי ישראל