ביקורת חריפה בבית היהודי על ח"כ בצלאל סמוטריץ' בעקבות "סערת היולדות הערביות" שחולל. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט פרסם היום (שלישי) בטוויטר ציוץ בעקבות דברי סמוטריץ' בעד הפרדה בין יולדות יהודיות לערביות, בו כתב כי "חביב אדם שנברא בצלם" והוסיף: "יהודי או ערבי".

בנט צירף לדבריו צילום של פוסט שכתב בחודש אוגוסט ממיטת חוליו של אביו המנוח, בעת שהיה מאושפז בבית החולים רמב"ם בחיפה בו תאר כיצד זה ליד זה מאושפזים יהודים וערבים: "את כל השבת העברתי ליד מיטת אבא שלי שחולה מאוד", כתב אז בנט.


"בבית החולים אין משמעות לגזע, דת, צבע, נטייה מינית, עמדה פוליטית. כולם בני אדם. חאלד מאום אל פאחם ששכב במיטה אחרת, וחולה במחלה דומה. אליאס האח (תרתי משמע) מהכפר מעיליה שיחד אתו החלפתי לאבא בגדים ואפילו הצלחנו ללכת עם אבא 20 צעדים אתמול בלילה...כולם בני אדם, כולם נבראו בצלם. לכל אחד נשמה מיוחדת, משפחה, רצון לחיות בכבוד".

בכירים בבית היהודי אמרו כי "סמוטריץ', המשתייך למפלגת תקומה, מפלגה חרד"לית וקיצונית יותר בעמדותיה  המהווה את אחד המרכיבים של הבית היהודי, צובע את הבית היהודי בצבעים של גזענות וגורם נזק למפלגה". מרכז מפלגת הבית היהודי אמור להתכנס הערב ביד בנימין. השר בנט צפוי להתייחס בנאומו בפני חברי המרכז להתבטאותו של סמוטריץ'.

"לא נעים לי להישאר עם ערבייה בחדר"

בתוך כך קיבל סמוטריץ' גיבוי מרעייתו רויטל, שהתראיינה הערב לתכנית "חמש עם רפי רשף" והגיבה לראשונה ל"סערת היולדות הערביות" שחולל בעלה. היא סיפרה במהלך הראיון כי סירבה שרופא ערבי יילד אותה "היה מקרה אחד, בלידה האחרונה שהיה מיילד ערבי שביקשתי, גם בגלל שהוא גבר אגב, וגם בגלל שהוא ערבי".

לאחר מכן הוסיפה רעייתו: "חשוב לי שברגע המיוחד הזה, שהוא באמת נס ופלא בעולם, יהיו סביבי יהודים, כן הרגע הראשון שבו תינוק יוצא לעולם הוא רגע קדוש וטהור יהודי ואני אשמח שידיים יהודיות יהיו הראשונות שייגעו בתינוק שלי. מבחינתי זאת לא גזענות, נראה לי שזה מאוד טבעי וברור, לא נעים לי להישאר עם ערבייה בחדר, מבחינתי אנחנו אויבים אחד של השני. לא הסכמתי עם האמירה של בצלאל על "החאפלות הערביות", אבל בהחלט, בתור אחת שחיה פה בשומרון, לא נעים לי להישאר עם ערבים בחדר, מבחינתי אנחנו אויבים אחד של השני. מחנכים ערבים לזה, הם גדלים לתוך מציאות שמבחינתם אנחנו האויבים שלהם".