אולי זאת האווירה החופשית באילת, או הרצון להעביר מסרים בצורה קלילה יותר, אך הראיון של שר האוצר, משה כחלון, לרינה מצליח בכנס הפרקליטים באילת, ניפק מספר כותרות מעניינות מאוד הן בנושא הפוליטי והן במישור הכלכלי. השניים נפגשו לשיחה של למעלה מ-45 דקות. כחלון התבקש להתייחס בתחילה לדחיית שחרורו של קצב מהכלא: "אני ממש לא מבין את העניין, אומרים שאם אתה מתנהג טוב, אתה צריך לקבל שחרור, וזה הכל. כאיש ציבור אני אומר שאם הוועדה החליטה, ההחלטה מקובלת. אבל הייתי בודק את זה. אם אדם עומד בתנאים מצטברים, הוא צריך לקבל את החנינה". 



לאחר מכן התייחס גם לדבריו של ח"כ בצלאל סמוטריץ', ותקף אותם גם כן: "אני דוחה את הדברים, אנחנו במקומות לא טובים בשיח הציבורי בישראל. אני גר בעיר מעורבת, בחיפה, ששני דיירים בבניין הם לא יהודים. אנחנו חיים בשותפות. לדברים האלה אין מקום, זה סימפטום, הבעיה היותר גדולה היא תופעה. מזהים משהו פה שהוא לא בריא. 

השניים המשיכו לדבר על הנושאים הבוערים, כאשר השר כחלון הבהיר כי הוא אינו מעוניין להיות ראש ממשלה: "לא רוצה את התפקיד הזה. משרד האוצר יכול לתת לי לקדם אג'נדות. אפשר לקדם את כל הנושאים שאני רוצה דרך משרד האוצר. ראש הממשלה יותר עסוק". כאשר התבקש להתייחס לקואליציה בה הוא חבר, הציג כחלון את הבעיות שבה וחשף: "מסתבר שהיו מגעים לכניסה לממשלה של בוז'י הרצוג, ונושא החקירות האחרונות הרחיקו את זה. אני חושב שאם המחנה הציוני היו בקואליציה, חלק מהנושאים שהעלינו פה היום, לא היו על סדר היום".

כחלון על בכירי הבנקים: "מי ישלם להם כ"כ הרבה בחו"ל? מה הם מסי?"


"יהיה קושי גדול להעביר את התקציב הבא עם ממשלה צרה. חייבים רוב מוחלט וכאשר מתנהלים ב-61 חברי כנסת, זה קשה עד בלתי אפשרי. ליברמן מרחיק את עצמו מהקואליציה, יש עתיד לא באזור חיוג לקואליציה, אז מה שנשאר זה בוז'י, ואני אומר לך שראש הממשלה רוצה אותו. הוא יהיה מוכן לשלם. המפלגה היחידה שיכולה להיכנס היא המחנה הציוני. יש בעיות בתוך הליכוד עם חברי כנסת שלא מגיעים להצבעות, עם קושי גדול מאוד. ראש הממשלה במלכוד. אם הוא ייכנע להם, הוא ייכנע להרבה אחרים, אם לא, יכול להיות שלא יהיה לו רוב. אני מקווה עד ה-23 במאי, במושב הבא, יהיו פתרונות. האירועים האחרונים מרחיקים את הסיכוי לכך".
 

כחלון התייחס גם לביקורת על הגבלת שכר הבכירים בבנקים ועל האיום כי יהיה משבר ניהולי, שכן רבים מהם יעדיפו לעזוב לחו"ל: "איפה ישלמו להם סכומים כאלה? את יודעת, תבדקי את ההישגים של החברות המונופוליסטיות שלנו בחו"ל, כולם מפסידים שם כסף וחוזרים לפה. דולר הם לא יודעים לעשות שם, הם באים לפה, עושים את הכסף, הולכים לשם ומפסידים, כי שם יש תחרות. שם מונופוליסטים לא יושבים איפה שהם יושבים פה. בזק, הבנקים, מי מרוויח את זה? גופים תחרותיים? אין מצב כזה בעולם. מי ייתן לו עכשיו יותר מ-2.5 מיליון? מה הוא מסי?"
כחלון שלל כי מתקיימות שיחות על מפלגה בראשותו, כשגדעון סער וגבי אשכנזי חלק ממנה ואמר: "אין מפלגה כזאת, אבל יש סקר. אין התרחשויות ואין הצטרפות של אף אחד. סער חבר מפלגה אחרת, אני, כשהלכתי, אמרתי שאני עוזב ושוקל מסגרת אחרת. גבי אשכנזי נמצא במקום אחר. זה עיסוק נחמד, אבל זהו".