כמענה למצב הביטחוני, הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון תוכנית רחבת היקף לסיוע ליישובי יהודה ושומרון בכ-45 מיליוני שקלים. בתוכנית שגיבשו במשרד ראש הממשלה ותועבר לאישור השרים לקראת ישיבת הממשלה, מפורט תקצוב המשרדים השונים לתוכנית.

כך, למשל, משרד התיירות יקצה חמישה מיליון שקלים לפרויקטים לפיתוח תשתיות תיירות ציבוריות ברשויות המקומיות ברחבי יהודה ושומרון. כמו כן, יוקצו חצי מיליון שקלים לביצוע פעולות שיווק לעידוד תיירות הפנים לאזור יהודה ושומרון בהתאם לנוהלי משרד התיירות. המשרד יקצה בשנת 2016 מענקים מנהליים להקמה, הסבה והרחבה של בתי מלון ביהודה ושומרון בהתאם לנוהלי משרד התיירות. משרד הפנים יקצה בשנת 2016 מענק חד פעמי מיוחד לרשויות המקומיות באזור יהודה ושומרון, לנוכח "ההוצאות הנובעות מהמצב באזור", בהיקף של 15 מיליון שקל.
 
על רשות החירום הלאומית יוטל ליישם את "התוכנית המערכתית לחיזוק החוסן החברתי ביהודה ושומרון". לצורך כך, יקצה משרד האוצר לרשות החירום הלאומית תקציב תוספתי של 15 מיליון שקלים עוד השנה. התוכנית הממשלתית כוללת גם סיוע לעסקים קטנים ובינוניים ביהודה ושומרון. משרד הכלכלה יקצה לעניין מיליון שקל. קרן ההלוואות לעסקים קטנים ובינוניים בערבות המדינה תסייע לעסקים בהתנחלויות באמצעות הגדלת אחוז ערבות המדינה ל-85% מגובה ההלוואה, להלוואות בהיקף כולל שלא יעלה על 30 מיליון שקל. לצורך כיסוי הגידול בסיכון הנובע מהגדלת הערבות, יקצה משרד האוצר שני מיליון שקלים לקרן הערבויות.
 

צרכים אמיתיים

משרד הרווחה יתגבר פעילות בתחום הרווחה בהתנחלויות בהיקף כולל של שישה מיליון שקל, מהם שלושה מיליון מתקציב המשרד ושלושה מיליון ממשרד האוצר. שר הרווחה, חיים כץ, הודיע כי הוא צפוי להתנגד לתוכנית בגלל תקצוב חסר שלא יספק את המענה הדרוש לתושבי יהודה ושומרון. השר כץ טוען כי יידרשו לכל הפחות 20 עד 30 מיליון שקל כדי לענות על דרישות התושבים. השר כץ מסר: "המצב הביטחוני מחייב התמודדות מיוחדת של מחלקות הרווחה ביהודה ושומרון. עלינו לחזק את היישובים העומדים בקדמת המאבק בטרור, ואיני יכול לתמוך בתוכנית שלא תספק את הצרכים האמיתיים של התושבים".
 

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, מסרה בתגובה: "במקום לסייע לאזרחים שנפגעו מטרור, מעבירים כספים לעסקני הבית היהודי. אם לממשלה היה אכפת מחוסן חברתי היא היתה מתקצבת גם את ירושלים, עפולה, באר שבע וכל המקומות שנפגעו מהטרור".