בלשכת שר הביטחון משה יעלון העבירו אתמול תלונה לשב"כ על ההסתה הגוברת נגדו ברשתות החברתיות. בשירות הביטחון הכללי פתחו בחקירה בעקבות כך.



ומנגד, לנוכח הפעילים שקראו לחסלו פוליטית לאחר שכינה אותם "כנופיות", קיבלו אתמול מאות חברי מרכז המפלגה קריאה לתמוך ביעלון ולחזקו.



את המכתב שלח ליאור הררי, מפעיל קבוצות וואטסאפ רבות של חברי ליכוד. באיגרת ששיגר למאות חברי המרכז כתב הררי כי "הבליץ על השר יעלון שאנו עדים לו לאחרונה מתוך הליכוד אינו חדש, ובוודאות מונע ממניעים אישיים ופוליטיים להתנגחות פנים מפלגתית... אנחנו מעריכים את הנהגתה הביטחונית של המדינה", רמז הררי ליעלון.



לדעתו, מאחורי מסע ההשמצה נגד יעלון עומדים "גורמים שהסתננו לתוכֵנו, למרכז הליכוד, ואינם מצביעי מחל בכלל. אין להם שום סיבה להיות חלק מהליכוד. הם פועלים מתוך אינטרסים אישיים של ההתיישבות ביהודה ושומרון, וסיפור החייל מחברון הוא רק טריגר להציק ולפגוע בשר פוליטית. לגבי החייל, אין ספק ששר הביטחון יעלון שומר על לב לבו של המוסד היחידי שנשאר לנו כקונצנזוס - וזה צה"ל".



כרזת הנאצה. בשב"כ בודקים
כרזת הנאצה. בשב"כ בודקים



יעלון היה נתון בימים האחרונים למתקפה רבתי בקבוצות פנימיות של הליכוד שאיימו "לחסלו" בבחירות המקדימות הבאות, בשל העמדות שהביע בנושא החייל מחברון, החשוד בהריגת מחבל מנוטרל. יעלון כינה את היוצאים נגדו ונגד הרמטכ"ל "כנופיות" וקומם רבים בליכוד.



בסביבתו של יעלון אמרו בתגובה: "האיומים לא ירתיעו אותו. קמפיינים של גורמים שוליים בליכוד או סקרים - לא ירפו את ידיו. יש אנשים רבים בליכוד ובציבור בכלל שמביעים בו תמיכה. הם פשוט לא מתלהמים".



בתוך כך, לראשונה התייחס אתמול לנושא בקולו הרמטכ”ל גדי איזנקוט בהשתלמות מפקדים בבסיס צאלים שבדרום. לדבריו, "האירוע בחברון הוא אירוע שיש סביבו מעט מאוד אינפורמציה, הרבה דיסאינפורמציה ולא מעט מניפולציה. מדובר באירוע של שני טרוריסטים שמסתערים על שלושה חיילים. הדיווח שקיבלתי כמה שעות אחרי היה שהכוח התנהל בצורה מקצועית, נחושה ומדודה ושהאירוע הזה הסתיים בפצוע שהתנהג למופת, ויש מחבל הרוג ומחבל פצוע קשה. מכאן מתבצע תחקיר פיקודי. יש שיח חדש, רשתי, שאני לומד להכיר אותו, מתקשה להתמודד איתו אבל הוא קיים ומשפיע מאוד על החיילים שלנו".