בעקבות הדיווחים הרבים על מגעים לצירוף סיעת המחנה הציוני לקואליציה, יצאו פעילים בליכוד ביוזמה להחתים עשרות ראשי סניפים וקבוצות בתנועה נגד המהלך. את ההתארגנות מוביל דוד גרוסברג, יו"ר מועצת סניף הליכוד בגזר, שפתח אתמול במבצע החתמה על עצומה המתנגדת לצירוף המחנה הציוני לממשלה.

"לאחרונה נשמעו התבטאויות בדבר הצורך בהרחבת הממשלה באופן מיידי", כתב גרוסברג בעצומה שפרסם. "אי אפשר לטעון כי מדובר רק בשיקוף המציאות האובייקטיבית בדבר הקושי הממשי בהמשך שרידות הממשלה וביכולת להעביר את התקציב במצב הנוכחי. לצערנו, האופציה הריאלית ביותר להרחבת הממשלה היא המחנה הציוני. כניסת המחנה הציוני לממשלה היא אסון עבור ההתיישבות. כניסתה לממשלה תצר את ההתיישבות עד כדי המטת אסון עליה". כדוגמה לנזק שתגרום הצטרפות המחנה הציוני לממשלה ציין כי "עד סוף השנה יגורשו כ־50 משפחות מעמונה ומעופרה ובתיהם ייהרסו, בהוראת בג"ץ. בימים אלו נעשים מאמצים להכשיר את הבנייה. כניסת המחנה הציוני לממשלה תסכל מאמצים אלו".
אתמול פרסם עיתון "הארץ" כי הרצוג ונתניהו החליפו בשבועות האחרונות טיוטות להסכם קואליציוני, זאת עד שהתפוצצו החשדות נגד הרצוג והמגעים הוקפאו. לפי הדיווח, נותרו עדיין פערים בין הצדדים במספר סוגיות, כשבין היתר דורשים ב"מחנה הציוני" הוצאה של סיעת "הבית היהודי" מהקואליציה, עניין לו נתניהו סירב. 

באוקטובר האחרון ניסה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לקדם משא ומתן לצירוף "המחנה הציוני" לממשלה, זאת על רקע ההסלמה הביטחונית. לכל אורך השנה האחרונה, מאז כינון ממשלת נתניהו הרביעית, נשמעים דיווחים תכופים על מגעים בין הרצוג לנתניהו לממשלת אחדות, רעיון שהותקף קשות גם מתוך השמאל.