בימים האחרונים גברה ההסתה ברשתות החברתיות נגד שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שהתבטא נגד החייל אשר ירה במחבל בחברון בעודו שכוב על הקרקע מנוטרל. בשירות הביטחון הכללי בודקים כעת האם ההסתה המכוונת ליעלון אינה רק פוליטית אלא גם מעשית.

דן מרידור, לשעבר מבכירי מפלגת "הליכוד", שאף כיהן כשר משפטים
, אמר הבוקר (ראשון) לניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "אם יש הסתה קיצונית מאוד, השב"כ יטפל בה. אני לא נבהל כל כך מדיבורים, אני לא רוצה לסתום את הפיות. אני חושב שהתוכן הוא מזעזע, אבל האם בגלל זה נקבע שיש איום על האיש עצמו? זה עניין לשירות הביטחון". מרידור הוסיף כי "אני מקווה שבליכוד יתעשתו ובוגי לא ייפגע מבחינה פוליטית, כי זה לא טוב למדינה. אם שר ביטחון לא ידבר כך, אז אוי ואבוי לאן נגיע. אלה ערכי היסוד של המדינה".

מרידור התייחס לשתיקת הממשלה בנושא ההסתה: "מה שיותר מעניין זה התוכן, שהוא חמור לא רק בדיבור, אלא גם בשתיקה. למה הוא (יעלון) כמעט לבד? הממשלה היא המפקדת של הצבא, היא שולחת חיילים למשימות. אתה שומע בממשלה בעיקר את השתיקה. בממשלה יש הרבה שרים, כמעט אף אחד מהם לא עומד יחד איתו". 

מרידור אף תקף ברמיזה את ראש הממשלה נתניהו, ואמר: "כאשר הדברים האלה קורים נבחנת המנהיגות, האם אתה מנהיג את הציבור וקובע לו גבולות, או שאתה רץ אחרי הטוקבקיסטים והפעילים הקיצוניים. השיחה שהוא קיים עם אביו של החייל החשוד בהריגה היא חריגה. יש כל יום מאות חשודים שנבדקים, חלקם נעצרים בנושאים שונים, גם חיילים נעצרים לפעמים. לא שמעתי עדיין על טלפון כזה".

משעל שאל על ההקצנה הגוברת במפלגת "הליכוד", כור מחצבתו של מרידור, שהשיב: "חבל מאוד ש'הליכוד' משנה את אופיו. 'הליכוד' היה תנועה לאומית ליברלית, כך הוא הוקם על ידי מנחם בגין, עם איזון בין ה'לאומי' ל'ליברלי'. כלומר דאגה רצינית לענייני המדינה יחד עם דאגה לאדם, לפרט, לכללי המשחק ולדמוקרטיה. ולא רק זה, הייתה גם מנהיגות ב'ליכוד'. 'הליכוד' לא עשה מה שהציבור רצה הרבה שנים, ולכן הוא גם לא נבחר, ולא שינה את דעתו כדי למצוא חן בעיני הציבור". 

יוזמה של ראשי רשויות למען יעלון

בתוך כך, היום נודע על יוזמה של ראשי רשויות למען שר הביטחון. יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין- מכבים- רעות, חיים ביבס פנה בקריאה לכל ראשי הרשויות בארץ להתייצב לימינו של יעלון, הנתון לאחרונה להתקפות קשות בתוך ומחוץ לליכוד.

במכתב, אליו הצטרפו גם וראש מועצה אזורית רמת הנגב, שמוליק ריפמן ויו"ר פורום ערי הפיתוח וראש עיריית דימונה בני ביטוןן, הם מדגישים כי  "אל לנו להיגרר אחר הקצוות ולחשוב בטעות כי הם מייצגים את הרוב גם אם הם קולניים או בולטים יותר. אין לנו צבא אחר ואין לנו מדינה אחרת. על כן כל פגיעה בשר הביחון משמעותה פגיעה בצה"ל ופגיעה בצה"ל משמעותה פגיעה בילדים של כולנו אותם אנו שולחים לצבא".

"צה"ל הוא צבא העם ועל כן הזהות הלאומית והחברתית שלו, הערכים והמוסר עליהם הוא מושתת ודרך התנהלותו חד הם, חופפים וזהים באופן מוחלט בין הצבא לחברה שלנו", נאמר עוד במכתב.

"זו דיון חשוב על דמותה של מדינת ישראל והחברה הישראלית. אנחנו צריכים לשמור על מדינה צודקת, ערכים ומוסר היודעים לתת הגנה וביטחון לאזרחים מחד, אך שומרים על עקרונותיה ומורשתה ללא מורא מנגד".

עריכת תוכן 103 FM: אסף נבו