פרשת הרצוג: "אינני יודע לומר מה יהיה בעוד חודש או חודשיים. הוא יודע ואני יודע שאם המציאות חס וחלילה תימשך, נצטרך לקבל החלטות. גם אני יודע וגם הוא יודע", כך אמר הבוקר (שלישי) ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), בראיון לגל"צ, בעקבות כוונת המשטרה לזמן את יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג לחקירה באזהרה.



"נקודת המוצא שלי תמיד היתה שהצדק יצא לאור. אני לא מדבר על חפויות ולא על כן אשם ולא אשם. כשדבר כזה עולה על סדר יומנו, הצדק אני מקווה יעשה במהירות רבה. זאת סיטואציה מאוד לא נעימה עבור הרצוג עצמו. אני משוחח אתו. יחד עם זאת, הוא לכשעצמו מרגיש מאוד בטוח בחפותו, ביכולת שלו להוכיח שלא היה כאן שום סיפור. הוא ואני משוחחים על העניינים האלה. הוא יודע להסתכל על המציאות", אמר הרצוג.



כבל הזכיר כי "הרצוג בקולו ביקש ודרש להיות מוזמן לחקירה כדי לשמוע שאלות ולהתייחס לעניינים העומדים על הסדר היום ולתת תשובות ישירות. אני מאוד מקווה שהתהליך הזה יסתיים מהר. אנו בשלבים הראשונים ואין לי שום רצון בתחילתה של הבדיקה או החקירה להגיד מה צריך שיעשה. ברור הוא שאם חלילה העניין יתמשך וייצא מ המקום שבו אנו חושבים שצריך שיהיה, נצטרך להתכנס ולומר את דברינו ותשמע את דברי בקול צלול. לא מתכוון לעשות הנחות גם לחבר הקרוב שלי אבל מול הרצון הכן שלי שהאמת תצא לאור יש גם ערך של חברות והוא יקבל ממני את ממד החברות כל עוד יידרש לה", הוסיף.



לגבי התנהלות המפלגה אם תימשך החקירה חודשים ארוכים תחת אזהרה אמר: "למה לי לדבר על דברים שבערכים שלי ושל הרצוג אם חס וחלילה והעניין יקבל ממד אחר נצטרך להסתכל על המציאות בין העיניים בוודאי בגלל מערכת הערכים שלו. מנקודת המבט שלי תמיד אני נלחם שהאמת והצדק יצאו לאור".



"אינני רוצה לשבש חקירה", אמר כבל, "אינני מכיר את הפרטים ואינני יודע. אני לא חוקר אבל אני יודע לשאול אותו האם אתה מאמין שהכל בסדר? הוא מסתכל לי בעיניים ואומר לי איתן, הכל בסדר ואני מתחייב לך שהכל בסדר. אני שואל אותו שאלות קשות מאוד יחד עם זאת אינני יודע לומר מה יהיה בעוד חודש או חודשיים. הוא יודע ואני יודע שאם המציאות חס וחלילה תימשך נצטרך לקבל החלטות. גם אני יודע וגם הוא יודע". על כוונתו להתמודד על הנהגת המחנה הציוני אמר ח"כ כבל: "אינני רואה עצמי מתמודד מול הרצוג אבל בפירוש אני רואה עצמי מתמודד אחרי תקופתו".



כזכור, במסגרת השיחות שמנהל ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי וכן צוות מלהב 433 המנהל את הבדיקה בעניינו של הרצוג, ביקשה המשטרה אתמול מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישור לפתוח בחקירה פלילית כנגד חבר הכנסת הרצוג ולזמנו לחקירה באזהרה כבר בימים הקרובים.