"הרסת את הנגב": פעילי "מגמה ירוקה" מאוניברסיטת בן גוריון התפרצו לאולם כינוס ועידת הנגב של משרד הפריפריה המתקיימת בירוחם היום (שלישי) והפריעו לנאומו של ראש הממשלה נתניהו בוועידה. הפעילים קטעו את נאומו של נתניהו בקריאות נגד תוכניות הבנייה של ישובים חדשים בנגב: "אבל למה אין כסף לירוחם? למה בירוחם יש מובטלים ובעומר יש עשירים, כי הממשלה בונה ישובים חדשים ולא מקומות עבודה". צעק לעברו שחף אביטל, סטודנט, תושב העיר באר שבע וממובילי המאבק לחיזוק ערי הנגב מטעם "מגמה ירוקה". ראש הממשלה ענה בתגובה: "זה מה שקורה שמעוותים את המציאות" והמשיך בנאומו. עוד קודם לכן חיכו הסטודנטים לעוברים ושבים בכניסה לאולם הוועידה והפגינו נגד תוכנית היישובים החדשים, שלטענתם רק יגדילו את הפערים הכלכליים והחברתיים בין ערי הנגב וירחיקו מהם את החלום לדיור בר השגה.



פעילי סביבה מתפרצים לנאומו של נתניהו

הסטודנטים של "מגמה ירוקה" בדרום מנהלים בחודשים האחרונים מאבק מתמשך נגד תוכנית הממשלה ומשרד הבינוי והשיכון, להקים בשנים הקרובות בשלב ראשון חמישה יישובים חדשים בנגב ומנהלים בחודשים האחרונים קמפיין משותף ביחד עם פעילים חברתיים מקומיים, אנשי אקדמיה מתחום התכנון וראשי ערים בדרום נגד התוכנית. המתנגדים לתוכנית טוענים כי הממשלה מתכוונת להשקיע מיליארדי שקלים בהקמת ישובים "לעשירים בלבד" כדוגמת עומר ומיתר הוותיקות הסמוכות לבאר שבע, שעל פי התקדים שלהן, לא זו בלבד שלא ימשכו אוכלוסייה מבוססת חדשה לנגב אלא בעיקר ירוקנו מאוכלוסייה איכותית את ערי הדרום הקיימות שנאבקות עדיין על אספקת רמת שירותים ותעסוקה הולמת לתושביהן ונגד בריחת צעירים ומשפחות משכילות.



צליל רובינשטיין, דוברת "תא מגמה ירוקה" באוניברסיטת בן גוריון אמרה בשיחה עם "מעריב אונליין": "היום התכנסה ועידת הנגב ה-7 בירוחם, ואנחנו התפרצנו לשם כדי למחות על מדיניות ממשלתית הרסנית שמתעלמת מצרכי התושבים. ראש הממשלה דיבר על זה שכדי ליצור דברים בנגב צריך שילוב בין ממשלה ואזרחים, וזה לא מה שרואים בשטח. הממשלה הזו מתעלמת ממה שהתושבים באמת צריכים ורוצים, מקדמת תוכניות להקמת חמישה ישובים חדשים בנגב בעלות של מיליארדי שקלים ובמקביל תכנית של שיקום שכונות שתיצור תמונה יפה בעיתון אבל לא תשנה פה כלום". רובינשטיין מוסיפה: "במהלך כל הוועידה הם מתגאים בהישגים שלהם, בהתעלמות בוטה ממה שקורה באזור. מקדמים תוכניות לבנות ישובים חדשים לעשירים בלבד, מתעלמים ממשבר הדיור ולא נותנים מענה לתושבים. הממשלה מתנהלת בתפיסה אליטיסטית ומתנשאת שצריך להביא את האוכלוסייה החזקה לנגב ושוכחת שיש פה כבר אוכלוסיה חזקה שתצא מהערים הקיימות ותחליש אותן. רוצים באמת לחזק את הנגב? תשקיעו בירוחם, בדימונה, בערד, באופקים, בשדרות".



ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני), ממובילי המאבק בכנסת נגד הקמת הישובים הקהילתיים בנגב, אומר: "החלטת הממשלה, אותה מקדם שר הבינוי והשיכון יואב גלנט (כולנו), תביא להחלשת היישובים הקיימים בנגב ולפגיעה במרקם החברתי והכלכלי בפריפריה. הממשלה, כפי שציין בנאומו נתניהו אכן מתוכננת להשקיע כספים רבים בנגב, אך בו בזמן היא תפגע ביישובים הקיימים שקורסים תחת הנטל הכלכלי עקב ההזנחה של המדינה אותם לאורך השנים. החלטה זו, אם תתממש, תהיה בכייה לדורות".