המשטרה הודיעה אמש שתזמן לחקירה את יו"ר סיעת המחנה הציוני, חבר הכנסת יצחק "בוז'י" הרצוג, לחקירה תחת אזהרה בפרשת מימון הבחירות המקדימות בשנת 2013. חבר הכנסת נחמן שי, המקורב להרצוג, סיפר הבוקר (שלישי) לחגי גולן ולענת דוידוב ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "בימים האחרונים החלפתי מסרים עם הרצוג, שלא היה בארץ. הוא עומד על דעתו שהוא מוכן ויבוא כמובן להיחקר ולהציג את כל הנתונים והמסמכים וכל האינפורמציה שיש לו בפני החוקרים. הוא לרגע אחד לא נרתע ולרגע אחד לא מסתייג". על החקירה אמר שי: "אין לי מושג מה מתחולל שם בפנים, באמת אנחנו לא יודעים. זה נכון מאוד להעביר את זה מבדיקה לחקירה כדי שהדברים האלה ימוצו ויגיעו לסיומם. כל עוד לא ניתנה לי הוכחה אחרת אני מאמין לכל הדברים שאומר הרצוג וטוב שהדברים לא יישארו במקומם, וככל שהם תקועים, הם מזיקים גם לו, גם לנו כמפלגה. לכן, תהליך מהיר חייב לסיים את זה".



האם הרצוג מתכנן לשתוק בחקירה כפי שעשה בחקירת פרשת העמותות של אהוד ברק?


"ממש לא, ממש לא. הוא מאז הסביר אין-סוף פעמים מה היו אז הדברים, מה היה המצב ומה היו הנסיבות. ההיסטוריה לא תחזור על עצמה בשום צורה שהיא. זה לא אותו דבר, אז היו נסיבות שונות, אז היו עמותות, פה היה פרויקט של מבנה כספי מסוים".



"יפתיע אותך אם הוא ישתוק בחקירה?"


"לא לא, אין לו שום כוונה כזאת. אם הוא ישתוק בחקירה זה רע מאוד. אין לו שום כוונה כזאת, הוא אמר את זה. גם על השתיקה ההיא לאורך השנים היו לו מחשבות שניות, אבל אי אפשר לשתוק לאחור. כרגע הוא מתכוון לבוא ולהציג הכל, ולדבר ולענות ולשתף פעולה עם כל מי שישאל אותו שאלות".



 



כמה הייתה קרובה מפלגת "המחנה הציוני" להיכנס לקואליציה?
"אני לא יודע. הרצוגלא שיתף אותנו באף שלב שהוא במגעים שהיו, ולאורך הדרך הוא הכחיש תמיד. אני מניח שהיו דברים, ואני לא נופל מהכיסא כשאני שומע את זה. אם הייתי יודע במה דברים אמורים, והייתי רואה שאנחנו יכולים באמת להוביל איזשהו שינוי גם בתוך הממשלה הזאת, אני הייתי בעד, כן. אנחנו מפלגה גדולה, עם 24 מנדטים, למעלה מ-800 אלף בוחרים, שרצו לראות אותנו משפיעים על דרכה של מדינת ישראל. קשה לנו לעשות את זה מהמקום שאנחנו נמצאים בו היום. יש לנו אידיאולוגיה, יש לנו תוכניות למה שאנחנו רוצים לעשות".

מה הקשר בין האידאולוגיה שלך לבין זו של סמוטריץ'?
"מי אמר שסמוטריץ' יהיה שם? מי יודע מה יהיו הנסיבות? אין ביני לבין סמוטריץ' שום דבר. אנחנו לא דיברנו על מבנה הקואליציה. אם מישהו ניהל משא ומתן אני מניח שהיו לו דרישות מסוימות, ביחס למבנה הקואליציוני, לקוויי היסוד של הממשלה ולמדיניות שלה. אבל עוד לא אמרנו שיש משא ומתן וכבר אתם שואלים מי נכנס ומי יוצא.

האם יש סיכוי שהמפלגה בכל זאת תצטרף לקואליציה?
"אין 'סופי' בפוליטיקה, ומה שלא הולך דרך הדלת נכנס מהחלון, דברים יכולים לפעמים לשוב ולעלות. מצבו האישי של הרצוג לא נוח, קשה לו, והוא מתמקד כרגע באופן טבעי בלהסיר את העננה הזאת שמונחת על ראשו".

האם הרצוג צריך להשעות את עצמו?
"הוא ואנחנו נגיע למקום שנדע יותר ואז נוכל לקבל החלטות. מכל בחינה שהיא לא נכון כרגע לעסוק בהיפותזות, מההיבט האישי, ההיבט המפלגתי וההיבט הציבורי. דברים יכולים להשתנות לשני הכיוונים. כל עוד לא הוכח ולא קרה כלום, הוא מנהיג המפלגה, זה צריך להיות ברור. אם יתרחשו דברים שאנחנו לא יכולים לצפות אותם בימים אלה, ברור שהכל ייפתח מחדש ואז יהיה מאבק על המנהיגות. אני מאחל לו שחפותו תצא ותתגלה".

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו