פרשת מימון הבחירות מסתעפת: האם יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג סייע לחברת סיעוד תמורת תמיכה בפריימריז? על פי הפרסום הערב (שלישי) בחדשות ערוץ 2, רינה רמות, יו"ר חברת הסיעוד "מתן", הצטרפה למפלגה סמוך לבחירות המקדימות בהן הביס הרצוג את שלי יחימוביץ. על פי הדיווח, החשדות שנבדקו הם כי חברת מתן מימנה יועץ אסטרטגי שמטרתו להכפיש את יחימוביץ והתשלום אליה הוצג כייעוץ אסטרטגי בענייני סיעוד.
עוד דווח כי רמות כבר זומנה אל המשטרה וכי החוקרים התעניינו בשאלה האם הרצוג גמל לחברת הסיעוד באמצעות סיוע לסיכול רפורמה בתחום הסיעוד שקידם שר האוצר דאז יאיר לפיד. בערוץ 2 שוחחו עם רמות שאמרה: "ביקוש ממני לא להגיד שום דבר לאף אחד, אז אני ממשיכה בהבטחה שלי. 

הטענה היא שהוא עזר לכם בתמורה לזה שעזרתם בפריימריז
"הם שאלו אותי מה הוא עזר (ברפורמת הסיעוד) אמרתי 'הוא לא עזר בשום דבר' אנחנו התייעצנו עם הרצוג ועם חברי כנסת נוספים מה אפשר לעשות בנידון".
בערוץ 2 הדגישו כי על פי העדות של רמות במשטרה, הרצוג לא התבקש ולכן גם לא נתן תמורה בשבתו כחבר כנסת, אך גם בהנחה שזה נכון הוא עדיין יידרש להפריך את החשד לתמורה אסורה ועבירה על חוקי הבחירות.

יצחק הרצוג בטקס הרמת כוסית בת"א, היום. צילום: אבשלום ששוני

הרצוג: "אני רגוע לחלוטין" 


מוקדם יותר במהלך הערב התייחס יו"ר האופוזיציה לחקירה הפלילית שביקשה המשטרה לפתוח נגדו בטקס הרמת כוסית שערך ח"כ עמיר פרץ בתל אביב ואמר: "אני אגיע לכל מקום שצריך, אתן את התשובות לכל שאלה, לכל טענה, לכל דבר בלע וזדון ונשים את הסאגה הזו מאחורינו, אני מסתכל לכם בעיניים, אני רגוע לחלוטין". הרצוג הוסיף כי "אתם מלווים אותי מאז כניסתי לפוליטיקה, אתם יודעים שניקיון כפיים ויושר היו הערכים לאורם פעלתי ובהם אני מאמין". עוד אמר הרצוג לחברי המפלגה: "אתם בחרתם בי להוביל את המפלגה הזו ואת המחנה הזה לעבר השלטון ואני מתכוון להמשיך לצעוד בדרך הזו, גם אם היא קשה ומלאת מכשולים. 

"לפני שנה היינו על סף כיבוש השלטון", טען הרצוג, "וקיבלנו מספר מנדטים שלא קיבלנו שנים ארוכות, ואמון מצד ציבור ענק שחלקו מעולם לא תמך במחנה הציוני. הניצחון היה על הסף,  והניצחון נמצא על הסף ויחד אתכם ועם גוש גדול יותר, ומחנה ציוני רחב וחזק יותר אנחנו נתמודד, נוביל וננצח".



ח"כ שלי יחימוביץ' התייחסה גם היא באותו אירוע להתפתחויות בעניין הרצוג: "בשלב זה, כשאין הודעה פורמלית של היועץ המשפטי על פתיחת חקירה פלילית, לא תקין לדחוק בהרצוג ולקבל החלטות חפוזות. אין ספק שאלה לא ימי זוהר למפלגה בלשון המעטה, לא מדובר בסוגיה פרטית של הרצוג אלא בצל שמעיב על כולנו". 

"אם יהיו התפתחויות נקבל החלטות בהתאם", הוסיפה יחימוביץ', "ואני סומכת לחלוטין על הרצוג שגם הוא ידע לקבל את ההחלטות הנכונות במידת הצורך. יתכן שאם הדברים לא היו קשורים באופן ישיר, לכאורה, אליי – הייתי מגיבה בתקיפות רבה יותר, אבל כל התבטאות שלי עשויה לקבל משמעויות פרסונליות או פוליטיות וזה לא המקרה. חשוב שהאמת, ככל שתהיה, תצא לאור והצדק יעשה".

ח"כ עמיר פרץ התייחס באירוע לדיווחים על מגעים שהיו להצטרפות לממשלת אחדות ואמר כי "אנחנו לא ליכוד ב' ולא ליכוד ג' ואסור לנו לפעול על פי הסקר של היום ולא להשתנות על בסיס הסקר של אתמול, יש לנו דרך, יש לנו ערכים ואיתם נלך. ולכן אנחנו לא הולכים ולא נלך לממשלתו של נתניהו, אין סיבה להצטרף לממשלת הפחד והשנאה של נתניהו, אסור להתפתות, כי ביבי כמו ביבי בהתחלה מבטיח ואחר כך בורח".