מותח ביקורת: נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום (רביעי) בטקס השבעת שופטים, שהתקיים בבית הנשיא. בנאומו ריבלין התייחס לביקורת המופנית לאחרונה כלפי בית המשפט העליון על ידי שרים, חברי כנסת והציבור ואמר: "כל רשות, גם הרשות השופטת צריכה להיות נתונה לביקורת"



ריבלין פתח ואמר: "כמו הרשויות שלצידה - הרשות המבצעת והרשות המחוקקת, הרשות השופטת היא נאמן של הציבור. מכוחו היא שואבת את זכות הקיום שלה. ממנו היא יונקת את סמכותה והשפעתה". הנשיא התייחס לביקורת המוטחת לאחרונה על בית המשפט העליון: "לרגע נדמה שבלהט הוויכוח, נשכח ייעודנו העיקרי - לא את עצמנו אנו משרתים, כי אם את הציבור ולמענו. לא למעננו ולמען מעמדנו אנו מחויבים בהפרדת הרשויות, אלא למענו של הציבור. כל רשות, גם הרשות השופטת איננה חפה מטעויות. וכל רשות, גם הרשות השופטת צריכה להיות נתונה לביקורת. אפשר בהחלט לחלוק על הכרעה זו או אחרת אבל אסור לשכוח את העיקר, רשות שופטת יציבה, אמיצה ובלתי תלויה לצידן של רשות מבצעת ומחוקקת חזקות ואמיצות, הנה הכרח במשטר דמוקרטי".



כזכור, שרת המשפטים איילת שקד מתחה ביקורת חריפה על החלטת בג"ץ בנושא מתווה הגז, במהלך כנס של לשכת עורכי הדין באילת בשבוע שעבר ואמרה: "אני מבקשת לצלול למחלוקת הקשה שהתגלתה בין בית המשפט העליון לממשלה. כשרת משפטים אני מוצאת לעצמי זכות וגם חובה לבקר החלטה של בג"ץ שהייתה שגויה. משמעותה של הפסיקה שביטלה את מתווה הגז עלולה להתגלות ככזו שעומדת על מיליארדי שקלים".



לאחר דברי שקד, פרקליט המדינה, שי ניצן, דיבר גם הוא במהלך הכנס ואמר: "בימים אלה נמצאת הפרקליטות תחת מתקפה, שאין בה דבר וחצי דבר עם האמת. הגדילה לעשות הסדרה דיני נפשות, שהייתה רוויה בשקרים, אפקטים ויזואליי ומוזיקה דרמטית. השמיצו את הפרקליטות, מדובר באסופת סילופים שהוגשו לציבור כתחקיר. זהו שפל חסר תקדים של כלי תקשורת בישראל, שאפשר סידורה של סדרה זאת, עם קדימונים, סדרה כה בעייתית שבה מסיתים את הקהל נגד הפרקליטות ומציגים אותה כדיקטטורה".



עוד אמר ניצן: "במהלך פרק שלם ניתנה במה למי שיש להם חשבון ארוך עם הפרקליטות. דמוניזציה של הפרקליטות ומערכת המשפט בכללה. נעשה כאן ניסיון בוטה לפגוע באחת מרשויות החוק החיוניות למדינה. לא נעשה כמעט שום ניסיון לברר עם הפרקליטות פרטים, בכך הוסרו כל הכללים של עיתונאות. לדבר הזה אין ערך".