למרות הביקורת הבינלאומית, אושרה היום (רביעי) בניית מאות יחידות דיור בהתנחלויות בגדה המערבית, בוועדת התכנון של המנהל האזרחי. אחרי הקפאה שקטה שנמשכה כשנה, התיר לאחרונה הדרג המדיני - רה"מ בנימין נתניהו ושר הבטחון יעלון - לקדם תוכניות בנייה חדשות.

בהתנחלות הר ברכה, אושרו להפקדה 54 יחידות דיור חדשות בשטח של שישה דונמים. בהתנחלות רבבה אושרו 17 יחידות דיור נוספות. בהתנחלות גני מודיעין שבמועצה האזורית מטה בנימין - אושרו 48 יחידות דיור בשטח של 20 דונם.

בנוסף, בהתנחלות תקוע אושרו 34 יחידות דיור נוספות כחלק ממתחם שאושר בעבר. בהתנחלות נוקדים אושר להרחיב את היישוב על חשבון שטח של מדבר יהודה. כמו כן אושר לפנות קרוואנים המוצבים על שטח של 69 דונם ולהציב במקום 70 יחידות דיור. בגבעת זאב אושרו 76 יחידות דיור. 


בשבוע הבא, מועצת הביטחון של האו"ם אמורה לדון בפניית הפלסטינים לגנות את הבנייה בהתנחלויות ולהגעה להסדר קבע. ממשרד הבטחון מסרו בתגובה כי מדובר באישור תכניות להסדרת מצב קיים, ולא בנייה חדשה.

ח"כ ציפי לבני אמרה בתגובה כי "החלטת נתניהו ויעלון להפשיר את הבנייה בהתנחלויות מבודדות היא החלטה פוליטית לא חכמה לא אחראית ומזיקה, שפוגעת באינטרס הלאומי והביטחוני של ישראל. עד שגל הטרור נרגע, כשצריך לעצור יזמות פלשתיניות במועצת הביטחון ורגע לפני דוח הקווארטט - נתניהו ויעלון מחליטים על בנייה בהתנחלויות מבודדות שתחליש את האינטרס הביטחוני והמדיני של ישראל כולה".