לקראת התחממות? שר הבינוי יואב גלנט התראיין הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל והתייחס לחשיפת מנהרת הטרור של חמאס שחדרה לשטח ישראל: "אנחנו צריכים להיערך לעימות הבא, מי שחופר מנהרות מתכנן להשתמש בהן".



"אני שמח שצה"ל מצא את המנהרה הזו, אני סומך על צה"ל ומפקדיו", פתח ואמר השר גלנט, "יש ניסיונות להקמת מנהרות וכנראה שיש גם עוד מנהרות ואני מעריך שנגיע גם אליהן. בשעת הפוגה שני הצדדים עושים פחות או יותר את אותן הפעולות - נחים, מתחמשים ומחכים לעימות הבא. התוצאות של 'צוק איתן' הן ידועות ותחת המושג השמדה יש טעות בהבנה של הציבור, בסך הכל בחלק מהמקומות המנהרות נפגעו פגיעה קשה ובחלק הן רק שובשו. אני חושב שיש פה מאמץ גדול אבל צריך להגיד את האמת - חמאס מתחזק ומשכלל יכולות ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו למציאות המשתנה. 



עוד אמר שר הבינוי: "המשמעות הראשית של הדבר הזה היא שאנחנו צריכים להיערך לעימות הבא החל מהקיץ הקרוב. אינני יודע דבר ספציפי", הוא הדגיש, "אבל אני רק אומר שמי שחופר מנהרות מתכנן להשתמש בהן. לא תמיד הצלחנו לצפות איך הצד השני חושב, מדובר בחבורה של טרוריסטים בריונים. צריך לשים נגד עינינו מוכנות ברמה הגבוהה ביותר מתוך הבנה שהצד השני לא מכיר בקיומנו כמדינה יהודית ולא מכיר בהישגים שלנו".



"נוצרה מציאות חדשה מאז שהמצרים סגרו את גבול עזה ומה שעובר על תושבי עזה הוא מציאות אחרת, קשה להכניס סחורה לרצועה שלדא דרך ישראל. אנחנו חייבים לספק אפיק יציאה לעזה", התייחס השר לתוכנית להקמת אי מלאכותי ועליו נמל.



"אני נגד מלחמות יזומות בתור תפיסת עולם, יחד עם זאת, יש מקרים שצריך לעשות את זה אבל המקרים הם נדירים וזה לא המצב ברצועת עזה". השר גלנט התייחס לסערת החייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת המחבל המנוטרל בחברון: "מי שקובע את הוראות הפתיחה באש זה הרמטכ"ל בהישענות על גורמים אחרים, זו סמכותו וזו חובתו. הוא צריך להבהיר את הדברים בצורה ברורה כמו שהוא עשה. אני חושב שחיילים שנשלחים לקרב הם חייילים שלנו, אם חלילה הם נפצעים צריך לטפל בהם ואם הם עושים מעשה כזה צריך לטפל בהם. אם נעשה מעשה חמור צריך לטפל במעשה הזה, הטיפול צריך להיות בתוך צה"ל ולא מעל הרשתות החברתיות. צריך להבהיר בצורה ברורה לכולם מה האתיקה והמוסר והערכים המצופים מצה"ל".