חבר הכנסת דוד ביטן ממפלגת "הליכוד", יושב ראש ועדת הכנסת, פתח ביוזמה להחתמת מאות אלפי אזרחים על עצומה, שתועבר לנשיא המדינה ריבלין, במטרה להעניק חנינה לאלאור אזריה, החייל היורה מחברון שמואשם בהריגה, עוד בטרם החל משפטו. "אנחנו צריכים להראות לחיילים שאנחנו מגבים אותם גם במקרה של טעויות", אמר ח"כ ביטן לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM".


 

"כיוון שהמערכת המשפטית מסתכלת על הראיות כפי שהן, אנחנו במערכת הציבורית צריכים לתת חנינה לחייל, כדי להראות לחיילים שאנחנו מגבים אותם במקרים בעייתיים כאלה", אמר ח"כ ביטן. "עשינו את זה גם ב'פרשת קו 300' לראשי השב"כ, ואנחנו צריכים לעשות את זה גם לחייל פשוט, 'מבחן בוזגלו' אמיתי. אנחנו שולחים אותו ללא הכשרה לטפל בנושא של הטרור. זה לא משמר הגבול. אם היה איש משמר הגבול לא הייתי מבקש חנינה. כיוון שמדובר בחייל ששולחים אותו כמעט ללא הכשרה להילחם במצבים כאלה, מן הראוי שנעניק לו חנינה".



גזית שאל מה הוא המסר הערכי שעולה מהיוזמה לחנינה, וח"כ ביטן השיב: "כמדינה וכעם אנחנו צריכים להגן על עוד ערכים, לא רק הערך של ההליך המשפטי ההוגן. שמענו את בית הדין שאומר שהראיות הן לכאן ולכאן ולא בטוח בכלל שהוא יורשע. ולמה הוא צריך לעבור את התהליך הזה בכלל? זה היה אירוע טרור מתגלגל, זה לא מצב שהוא היה כפות והוא ירה בו". גזית הציע להמתין לסיום ההליך המשפטי וביטן השיב: "ההליך המשפטי יארך שנתיים-שלוש. בינתיים אנחנו שולחים חיילים לחזית המלחמה בטרור, כשהם בעצם לא יודעים אם ניתן להם גיבוי במצבים בעייתיים. גם את הערך הזה צריך לחזק בצבא".



לדברים השיב אלוף במילואים, חבר הכנסת אייל בן ראובן ממפלגת "המחנה הציוני": "דוד ביטן ידידי, אתם עושים טעות איומה ונוראה. זה לא המגרש שלך, זה לא המגרש שלנו. זה המגרש של צה"ל. יש שם מפקדים שאני מניח שכולנו סומכים עליהם, רמטכ"ל, מפקד אוגדה, מח"ט, מ"פ. יש לנו את האנשים הנפלאים האלה שנמצאים בשטח. הם נכנסו לתהליך מול חייל, שהוא לא רוצח ולא פושע, הוא פגע קשות בנורמות הלחימה של צה"ל. מי אנחנו, הפוליטיקאים, שנכנסים לתוך התהליך המטורף הזה. אנחנו השתגענו לגמרי. מה אתה רוצה, דוד, שכל חייל שמחר תהיה לו איזושהי בעיה, אבא שלו יתקשר אליך, ויגיד לך בוא תוציא את העם להפגנות, תעשה עצומות נגד הצבא והרמטכ"ל?".


 
"אתם רואים את התהליך שעשיתם, ראיתם כבר את בוגי תחת כוונת ואת תמונת הרמטכ"ל על קיר הקריה. זה מה שאנחנו רוצים?", שאל בן ראובן, "זה מה שאנחנו אומרים לרמטכ"ל, שכל מה שהוא אומר לנו, שעוצמתו של צה"ל היא במוסריותו, ואתם מוציאים את הקהל לרחוב? זה קהל שלא מבין שום דבר, ויש לי הרבה כבוד לקהל, אבל שמעתי את האנשים מדברים, והם פשוט לא בקיאים במה שקרה ובמה שקורה. ואתם, כפוליטיקאים, מוציאים את הקהל לרחובות כנגד הרמטכ"ל. אתם חציתם קו בצורה בלתי נסבלת, ועושים דבר בלתי נסבל. הייתי 35 שנה במערכות האלה ונתקלתי באירועים שכאלה, לצערי יותר מפעם אחת, וגם טיפלתי בהם. יש פה אירוע פשוט, חייל שכשל בהתנהגותו, הצבא נכנס לתהליך, והפוליטיקאים התלבשו על התהליך הזה".

"פרשת 'קו 300' היא אירוע מסוג אחר לגמרי, עם מורכבות אחרת", טען ח"כ בן ראובן, "מה שקרה בשב"כ אחרי זה, זה שהשב"כ הפך את עורו, ובצדק". "זה היה מקרה חמור בהרבה", טען ח"כ ביטן, "שם הם הרגו אותם כפותים ואחר כך שיבשו ראיות ושיקרו, ולמרות זאת, כיוון שמדובר בראשי השב"כ, אז אתה לא נגד, אבל כשמדובר בחייל פשוט, אז זה פוגע בצבא". "ממש לא נכון", סתר אותו ח"כ בן ראובן, "מזכיר לך שראש השב"כ הלך הביתה, זה דבר שאין לו משמעות?". "אז גם הוא ילך הביתה ולא יישאר חייל", השיב ביטן, "זה לא נגד הצבא והרמטכ"ל והצגה של זה מול זה היא זו שפוגעת בצה"ל".

"גבי גזית" , כל בוקר ב-10:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו