יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, תוקף היום (חמישי) בחריפות את שר הביטחון משה יעלון, בעקבות עמדתו  של השר אודות פרשת החייל החשוד בהריגה אלאור אזריה. בראיון לגל"צ אמר שר החוץ לשעבר: "מה שנעשה פה זה משפט שדה לחייל. עצם השימוש בתחקיר מבצעי זו עבירה ביטחונית ושר ביטחון הקריא אותו מעל דוכן הכנסת". ליברמן תקף ישירות את השר ואמר: "מי שעושה סיבוב על החייל זה רק בוגי יעלון, לא אף פוליטיקאי אחר". 



כשנשאל מדוע לא הגיע לעצרת התמיכה בחייל שהתקיימה ביום שלישי בכיכר רבין בתל אביב, ענה: "זה לא היה נכון להגיע. הם ביקשו שפוליטיקאים לא יבואו ושלהפגנה לא יהיה אופי פוליטי. צריך להבין שזו לא פרשת החייל, אלא פרשת בוגי יעלון. אם החייל יוצא זכאי, בוגי יעלון גמר את הקריירה הפוליטית שלו".



עוד ציין ליברמן כי "הראיות, לפי מה ששמעתי, כולן לטובת החייל. הוא מוצב כבר שבעה חודשים בגזרה ויש מתח שמצטבר, חבר שלו נפגע בפיגוע הזה, הוא לא מחשב. אני בטוח שיש עכשיו בגזרה עשרות אלפי חיילים בני 18 ו-20 ואי אפשר לצפות מכולם שיקבלו החלטות נכונות. אבל לקבוע שהוא סרח ופגע בנורמות מוסריות וכל הדברים שאמר שר הביטחון - זה בלתי מתקבל על הדעת".

עצרת התמיכה בחייל אלאור אזריה, השבוע. צילום: אבשלום ששוני


 

"המקפצה של נתניהו לבחירות הבאות"

לאחר מכן נשאל ליברמן על הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא רמת הגולן, וגם כאן לא חסך בביקורת: "כל מה שמעניין את ראש הממשלה זה לשרוד וכל פעם הוא מקבל מקפצה אחרת. מה עם הפצצה האיראנית? פתאום היא נעלמה ולא שומעים עלייה. למה כעת הוא שוב לא נואם בנושא בקונגרס? אחר כך היו הערבים הנוהרים לקלפיות, גם זה נעלם. הוא מבין שרמת הגולן זה קונצנזוס והוא מחפש רק איך לעלות. זה גרם ללא ספק רק נזק. אני אומר לתושבי רמת הגולן -  יש לכם סיבה לדאוג כי זו מקפצה של נתניהו לבחירות הבאות".

למרות הביקורת, הדגיש כי הוא לא פוסל בהמשך כניסה לקואליציה: "אני לא פוסל אף אחד באופן אישי, אך בלי לפתוח הסכמים קואליציוניים ולחזור לחוק שוויון בנטל, אנו לא ניכנס לקואליציה".
 

"בוגי זה שם של כלב"


דבריו של ליברמן מתייחסים כאמור להתבטאות של שר הביטחון לצעקות נגדו בעצרת למען אזריה. המונים הגיעו לכיכר ביום שלישי כשהם מצוידים בדגלים ובשלטים עם הכיתוב "לשחרר את אלאור", "מחבל מת לא מפוצץ אוטובוסים", "היום אלאור - מחר הבן שלך" ו"מחבל מת חוזר לרצוח יהודים". במקום נשמעו קריאות: "ביבי הביתה", "מוות למחבלים", "הוא גיבור" ו"עם ישראל חי". בהתייחסות למפגינים ששרו "בוגי זה שם של כלב", פרסם ביום רביעי השר בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, הבהרה במילים האלו: "רק לחדד: זה לא בּוּגי, זה בּוֹגי". 

עצרת התמיכה באלאור אזריה. צילום: אבשלום ששוני


כזכור, מספר ימים לאחר אירוע הירי בחברון תקף יעלון את אלה שיצאו נגד ראשי הצבא על חקירת החייל: "מה אתם רוצים? צבא מתבהם שאיבד חוט שדרה מוסרי? אני גאה על זה שהמ"פ הצביע שזה אירוע חריג. לצערי גם מתוך הקואליציה, כולל שר שבמקום להתקשר לשר הביטחון לפני שהוא יוצא לתקשורת, התקשר כדי לעודד ולתמוך. מי שסרח צריך לתת את הדין. ואני מבקש מכם לא להתערב בדברים שהם בנימי הנפש. האמירות האלה מבלבלות את החיילים באשר הם. אחר כך נבדוק האם יש קשר בין ההתלהמות ברשת וכל מיני אמירות של פוליטיקאים לגבי החייל שקיבל החלטה לעשות מעשה שהוא מעבר על החוק ועל ערכי המוסר שלנו".